جلسه هم اندیشی معاون ارزی بانک مرکزی و بانک ها برگزار شد

جلسه هم اندیشی معاون ارزی بانک مرکزی با نمایندگان بخش بین الملل بانک ها و صرافی های بانکی در راستای سیاست های جدید ارزی دولت و به منظور ساماندهی و مدیریت بازار ارز در بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید معاون ارزی بانک مرکزی برگزاری جلسات مشترک بخش بین الملل بانک ها و صرافی های بانکی را به منظور بررسی شرایط ارزی کشور با محوریت مسائل و راه کارها در راستای مدیریت و ساماندهی بازار ارز عنوان کرد.
غلامرضا پناهی خواستار تعامل و همکاری بانک ها در شرایط ویژه ارزی کشور شد و گفت: نظام بانکی باید به صورت یکپارچه، هماهنگ و با قدرت در راستای رونق بخشی به تجارت بین الملل کشور با تمام توان فعالیت کنند.

معاون ارزی بانک مرکزی با اشاره به تدوین دستورالعمل های ارزی و لزوم پایبندی بانک ها به این مقررات تاکید کرد: صرافی بانک ها با توجه به ظرفیت پشتیبانی و حمایت بانکی باید فعالانه تر در زمینه ساماندهی و مدیریت بازار ارز حضور یابند.

وی با یادآوری مصوب شدن بازار متشکل ارزی توسط شورای پول و اعتبار گفت: در این بازار که بازیگران اصلی آن صرافان و بانک ها خواهند بود، معاملات ارزی به شکل نقدی انجام می شود و درآینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

در این جلسه همچنین نمایندگان بخش بین الملل بانک ها و صرافی های بانکی با تشریح موانع و مشکلات پیشرو به ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  20