نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها/ سپرده‌گذاران نگران نباشند

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با تاکید بر نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها، گفت: سپرده‌گذاران نگران نباشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدرضا جمشیدی درباره شایعه ورشکستگی بانک آینده و فرار علی انصاری موسس این بانک، اظهار داشت: در پی آرامشی که با اعمال سیاست‌های متخذه جدید بانک مرکزی در نظام بانکی کشور ایجاد شده، تعدادی از رسانه های بی هویت خارجی با نشر شایعه علیه یکی از بانک‌های کشور و یا سهامداران آنها کوشش کرده‌اند که این آرامش را تحت الشعاع تهاجماتی علیه نظام بانکی کشور قرار دهند.

وی افزود: از اینرو لازم است به سپرده گذاران همه بانک‌های کشور یادآوری شود که تمامی عملکرد بانک‌ها تحت نظارت دقیق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و در عین حال سپرده تمامی سپرده گذاران بانک‌ها تا سقفی مشخص مورد تضمین صندوق تضمین سپرده‌های بانکی قرار دارد.

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، تاکید کرد: بهتر است هرگونه خبر یا شایعه‌ای علیه بانک‌ها را از طریق سایت بانک‌های ذیربط و یا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار دهند.

طی روزهای گذشته شایعه فرار علی انصاری، موسس بانک آینده در فضای مجازی منتشر شد که صحت ندارد.

از چند روز پیش شایعه‌ای با عنوان بزرگترین اختلاس ایران منتشر شد و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی به نقل از یکی از رسانه‌های ضدانقلاب مدعی شدند که علی انصاری، موسس بانک آینده اختلاسی به ارزش ۱۴۰ هزار میلیارد تومان انجام داده و از کشور فرار کرده است.

اما برخلاف این شایعه تصاویر منتشر شده از حضور علی انصاری در مراسم سومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین‌الضرب که روز گذشته (سه شنبه) در تالار وحدت برگزار شد، نشان می‌دهد که این شایعات صحت ندارد و وی در ایران حضور دارد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  50