آمازون باارزش ترین برند جهان شد

ارزش بزرگ ترین فروشگاه مجازی جهان با رسیدن به ۷۹۷ میلیارد دلار بالاتر از شرکت هایی چون مایکروسافت و اپل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از سی ان بی سی، آمازون توانست بار دیگر با پشت سر گذاشتن مایکروسافت به باارزش ترین برند جهان تبدیل شود و مایکروسافت با ۷۸۳ میلیارد دلار ارزش در رده بعدی قرار گرفته است. اپل نیز که ضلع سوم باارزش ترین شرکت های جهان را تشکیل می دهد با ۷۰۲ میلیارد دلار ارزش در رده بعدی قرار گرفته است. در حال حاضر ارزش هر سهم شرکت آمازون در بورس نیویورک ۱۶۲۹.۵۱ دلار است در حالی که ارزش هر سهم شرکت مایکروسافت ۱۰۲.۰۶ دلار است.

به گفته متخصصان، خدمات جدید آمازون در فضای ابری و تجارت الکترونیکی می‌تواند موفقیت این شرکت را بیش از پیش هموار کند. فاکتور مهم دیگر موفقیت آمازون را باید در مدیریت آن یعنی جف بزوس جستجو کرد که ثروتمندترین فرد حال حاضر در جهان است. آمازون هم چنین به مانند برخی از رقیبانش به مانند فیس بوک با مسایل سیاسی دست به گریبان نیست و تلاطمات فضای سیاست معمولا بر عملکرد آن تاثیری ندارند.

پیشتر در تابستان امسال ارزش هر سه شرکت برای نخستین بار از یک تریلیون دلار نیز گذشت اما در اواخر سال و به دلیل ریزش سنگین در بازارهای بورسی جهان، ارزش سهام این شرکت ها نیز تقریبا ۳۰ درصد ارزش خود را از دست داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  1  =