بانک جهانی پیش‌بینی قیمت نفت و رشد اقتصاد جهانی را کاهش داد

بانک جهانی پیش‌بینی خود از قیمت نفت و تولید ناخالص داخلی جهان را به دلیل تنش‌های تجاری کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از اسپوتنیک، بانک جهانی در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی میانگین قیمت نفت را در سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میلادی ۷۱ دلار در هر بشکه پیش بینی کرده بود؛ این در حالی است که تازه ترین پیش بینی این نهاد پولی بین المللی حاکی از کاهش چشم انداز قیمت نفت دارد.

البته بانک جهانی در ماه ژانویه سال جاری میلادی در گزارش خود اعلام کرد، انتظار می رود قیمت نفت بین سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میلادی به طور متوسط به ۶۷ دلار در هر بشکه کاهش پیدا کند؛ ضمن اینکه بلاتکلیفی در مورد پیش بینی ها بالا است.

همچنین بانک جهانی چشم انداز خود را برای رشد اقتصاد جهانی با ۰.۱ درصد کاهش به ۲.۹ درصد در سال جاری میلادی کاهش داد و علت آن را به کاهش در حجم تجارت، تولید و جنگ های تجاری نسبت داد.

بانک جهانی اعلام کرد که پیش بینی از رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲.۹ درصد است؛ در حالی که این رقم برای سال ۲۰۱۸ میلادی ۳ درصد عنوان شده است. این نهاد پولی اعلام کرد که فعالیت های تولیدی و تجارت بین الملل کاهش پیدا کرده و تنش های تجاری افزایش پیدا کرده اند؛ ضمن اینکه برخی از بازارهای بزرگ نوظهور فشار های بازار مالی قابل توجهی را تجربه کرده اند.

پیش بینی از رشد تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی با ۰.۱ درصد کاهش، ۲.۸ درصد اعلام شد. همچنین پیش بینی از رشد اقتصادی در اقتصادهای پیشرفته و ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ میلادی بدون تغییر به ترتیب ۲ و ۲.۵ درصد است. بانک جهانی برآورد خود از رشد اقتصادی یورو را در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۰.۱ درصد کاهش، ۱.۶ درصد اعلام کرد.

بر پایه این گزارش، بانک جهانی پیش بینی از رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا را در سال ۲۰۲۰ میلادی با ۰.۳ درصد کاهش، ۱.۷ درصد عنوان کرد؛ ضمن اینکه این رقم برای چین هم با ۰.۱ درصد روند نزولی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۶.۲ درصد و برای سال ۲۰۲۰ میلادی بدون تغییر ۶.۲ درصد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  ⁄  17  =