مطالعه و بررسی ارزهای رمزنگار در ایران

مدیر توسعه کسب و کار شرکت پرداخت الکترونیک سداد گفت: رمز ارزها در ایران به موضوعی داغ تبدیل شده و در حال حاضر بر روی آنها مطالعه و بررسی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امیرحسین داودیان درباره توسعه کاربردهای رمز ارزها و ضریب نفوذ آنها در نظام اقتصادی جهانی گفت: کاربرد ارزهای رمزنگار در کشور بیشتر در بخش گفتمان است و در حوزه حاکمیتی، غیرحاکمیتی و فعالان فناوری اطلاعات در صحبت‌ها به یک موضوع داغ تبدیل شده اما آنها تاثیر بزرگی در نظام اقتصادی و مالی ندارند؛ در این میان برخی از ارزهای رمزنگاری شده خارجی در یک مسیر برای منافع شخصی و سودآوری ایجاد شده‌اند.

مدیر توسعه کسب و کار شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اشاره به وضعیت رمز ارزها در حوزه حاکمیت گفت: وضعیت ارزهای رمزنگار در زمینه نهادی در مرحله گفتمان قرار دارد و لزوما به طرح تحقیقات جامع، دستورالعمل و بخشنامه نرسیده چه برسد که به عملیاتی شدن این پدیده در نظام اقتصادی و مالی بپردازیم.

وی با بیان این که رمز ارزها می‌توانند به یک نتیجه منجر شوند، اظهار داشت: هر گفتگویی زمانی که ایجاد می‌شود می‌تواند به یک نتیجه منجر شود؛ ارزهای رمزنگار در داخل کشور موضوع داغی هستد و دلیل آن نیز افزایش قیمت ارزهای رمزنگاری شده خارجی شناخته شده همزمان با افزایش قیمت ارز در کشور و ایجاد بازاری جذاب برای سرمایه گذاران بود که بسیاری را درگیر بازار رمز ارزها کرد.

داودیان تاکید کرد: معتقدم ارزهای رمزنگار در کشور در مرحله بررسی و مطالعه قرار دارند. گفتنی است، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک‌چین در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه ۹۷ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  5