انجمن بانکداری چین بدنبال توسعه تجارت فاینانس با بلاک چین

انجمن بانکداری چین اعلام کرد که بدنبال توسعه پلتفرم تجارت فاینانس بر پایه فناوری بلاک چین است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از بانکینگ تک، انجمن بانکداری چین بدنبال راه اندازی پلتفرم بلاک چین بین بانکی برای تجارت فاینانس است. این انجمن نسبت به پیشگیری و کنترل ریسک های مالی هشدار داد و تاکید کرد که بدنبال تسریع در اطلاحات مالی است.  

قرار است این پلفترم، استاندارد کردن اطلاعات محصولات تجارت مالی بین بانکی را فراهم کند و نقش مهمی را برای ایجاد اکوسیستم تجارت فاینانس جدید ایجاد و کارآمدی خدمات مالی را بهبود بخشد.  

به گفته انجمن بانکداری چین، فرآیند تکمیل فازهای اول و دوم برای آزمایش این شبکه به پایان رسیده و یک استاندارد فنی و استاندارد کالای تجاری را ایجاد کرده است.

انجمن بانکداری چین به این نکته اشاره کرد که این پلتفرم بر پایه ذخیره اطلاعات توزیع شده، انتقال نقطه به نقطه، مکانیزم اجماع و الگوریتم رمزی کردن بلاک چین است.

تا بیست و نهم دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۰ بانک چینی متشکل از بانک صنعتی و بازرگانی چین، بانک کشاورزی، بانک ساخت و ساز، بانک ارتباطات، بانک بازرگانان چین و… آزمایش این شبکه را تکمیل کردند.

در حال حاضر این پلتفرم در حال کار کردن است و بانک های صنعت و بازرگانی و بانک بازرگانان چین تایید نخستین اعتبار اسنادی داخلی را به وسیله آن انجام داده اند. در سال جاری میلادی، انجمن بانکداری چین برنامه توسعه پوشش این پلتفرم را دارد و بانک های کوچک و متوسط چینی بدنبال ملحق شدن به آن هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =