تبلور قدرت بخش خصوصی در حضور موثر انجمن‌های صنفی است

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های نرم افزاری« آشنا» عنوان کرد؛

الیشاهی با اشاره به اینکه در حال تشکیل یک لایه واسط میان دولت و بخش خصوصی هستیم، تاکید کرد: بسیاری از کارهایی که دولت تاکنون انجام می‌داده و در حال تصدی‌‌گری بود را می‌خواهیم از دولت بگیریم و به دست نمایندگان بخش خصوصی دهیم، چرا که باقی ماندن این امور در دست دولت، دولت را بزرگ، فشل و ناکارآمد می‌کند و جزو رسالت‌های دولت هم نیست. کار را باید به دست بخش خصوصی دهیم. تبلور قدرت بخش خصوصی نیز در انجمن‌های صنفی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فرهاد الیشاهی، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های نرم افزاری، آشنا درباره نحوه فعالیت این انجمن به خبرنگار فابانیوز گفت: این انجمن، انجمنی صنفی کارفرمایی است که مختص شرکت‌هایی است که در حوزه نرم‌افزار چه با سمت تولید کننده و فعالیت‌های تولیدی، پیاده‌سازی و یا فعالیت‌های مشاوره‌ای فعال هستند.
 
وی با بیان اینکه انجمن شرکت‌های نرم‌افزاری آشنا، یک انجمن صنفی ویژه فعالین این حوزه است، افزود: تعداد بسیار زیادی از فعالان در زمینه شرکت‌های نرم‌افزاری عضو آشنا هستند که هرکدام در بخش‌های مختلف آن مشغول به فعالیت هستند و شرکت‌ها فارغ از اینکه در چه حوزه‌ای در این بخش در حال فعالیت هستند، به صرف اینکه نرم‌افزاری باشند، چه پیاده‌ساز، چه مشاور و چه تولید کننده، پتانسیل عضویت در این انجمن را دارند.
 
الیشاهی درباره فعالیت‌های این انجمن نیز گفت: این انجمن تاکنون فعالیت‌های متعدد و متنوع بسیاری را به نفع اعضا انجام داده است. نخست اینکه آشنا در شوراهای اختلاف مالیاتی یک عضو دارد و یکی از سه عضو هیئت حل اختلاف‌های مالیاتی را یکی از اعضای انجمن آشنا تشکیل می‌دهد که حق رای دارد و این به نفع اعضا است که در شکایت‌ها و در دعوای می‌توانند به نفع آنها رای دهند.
 
وی افزود: در وزارت کار هم به همین ترتیب دو نماینده داریم، در حال تلاش هستیم در بیمه هم نمایندگانی را در شورای حل اختلاف بیمه‌ای داشته باشیم. در عین حال، فعالیت‌های گسترده‌ای را در جهت تسهیل سازی فعالیت‌های اعضا انجام می دهیم.

 
2 طرح آشنا به وزارت ارتباطات/ فعالان حوزه نرم‌افزاری ساماندهی می‌شوند

 
الیشاهی در ادامه تاکید کرد: همکاری‌های زیادی با وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات داریم و2 طرح جدی در این زمینه مطرح کردیم، طرح نخست رجیستری اطلاعات بوده است که شامل ثبت اطلاعات شرکت‌ها و گردآوری مشخصات آنها شامل اینکه هرکدام در چه زمینه‌ای در حال فعالیت هستند، است. این طرح سال‌هاست روی زمین مانده و نیازمند پیگیری و اجرایی شدن است. چرا که در کشور هیچ اطلاعاتی درباره اینکه چه کسی چه فعالیتی در در بخش فناوری اطلاعات انجام می‌دهد را نداریم.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های نرم‌افزاری، آشنا در ادامه گفت: بنابراین ما نیازمند ایجاد یک بانک اطلاعاتی هستیم چرا که هرکار زیرساختی بخواهد در کشور انجام شود اول باید ببینیم چه پتانسیلی در این کار داریم، این پتانسیل و فعالان حوزه نرم افزاری اصلا شناسایی نشده‌اند.

 
همکاری آشنا با وزارت کار/ «مینی وزارت کار» تشکیل می‌شود
 

وی افزود: دومین طرح آشنا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کسب وکارهای نو بوده است که آن را به صورت مدل زایشی به وزارت فناوری اطلاعات ارائه کردیم و در مسیرهای بررسی قرار دارد و کمی کند پیش می رود، همین طرح را با تغییراتی در اختیار وزارت کار قرار دادیم و بسیار مورد استقبال قرار گرفت . این طرح عملا یک مینی وزارت کار مجازی است و آنطور که به ما اطلاع داده اند قرار است به زودی توافق نامه ای میان انجمن آشنا و وزارت کار در این زمینه تهیه شود مبنی بر اینکه بتوانیم از کسب و کارهای نو در حوزه فناوری اطلاعات حمایت کنیم.
 
الیشاهی از تشکیل 14 کارگروه در این انجمن گفت و تاکید کرد: انجمن آشنا هیئت مدیره‌ای دارد که زیر نظر هیئت مدیره یک سری کارگروه‌ها در حال فعالیت هستند که این کارگروه‌ها در حوزه‌های مختلف تخصصی مثل کارگروه‌های کسب و کارهای نو، کارگروه سلامت، کارگروه قوانین و مقررات و لوایح و گروه بانکی و پرداخت فعالیت می‌کنند.

 
تشکیل یک لایه واسط میان دولت و بخش خصوصی/ آشنا انحصارطلب نیست

 
وی با بیان اینکه «آشنا» به هیچ‌وجه در حوزه صنفی انحصار‌طلب نیست که بگوییم فقط ما هستیم، بقیه نیستند، تاکید کرد: ما علاقه‌مندیم با بقیه انجمن‌های صنفی نیز همکاری کنیم، از جمله موافقت نامه‌ای با سندیکای افتا امضا کرده‌ایم یک موافقت نامه دیگر با اتحادیه خدمات مهندسی مخابرات داریم و به زودی همکاری هایی را با سندیکای مخابرات شروع خواهیم کرد و این مسیر در حال تداوم است.
 
الیشاهی با اشاره به اینکه در حال تشکیل یک لایه واسط میان دولت و بخش خصوصی هستیم، تاکید کرد: بسیاری از کارهایی که دولت تاکنون انجام می‌داده و در حال تصدی‌‌گری بود را می‌خواهیم از دولت بگیریم و به دست نمایندگان بخش خصوصی دهیم، چرا که باقی ماندن این امور در دست دولت، دولت را بزرگ، فشل و ناکارآمد می‌کند و جزو رسالت‌های دولت هم نیست. کار را باید به دست بخش خصوصی دهیم. تبلور قدرت بخش خصوصی نیز در انجمن‌های صنفی است، متاسفانه در سال‌های گذشته خیلی به این موضوع بها داده نشده است. امروز در حال شکل‌گیری لایه‌ای میان دولت و ملت هستیم که تحت عنوان این انجمن‌ها و ارگان‌های صنفی قرار دارند که باید کار اصلی را انجام دهند.

 

 

 

 

 

منبع:فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

73  −  67  =