کارت های صادره بانک ها به چه میزان بوده است؟

آمارهای بانک مرکزی از تعداد صدور کارت های بانکی در شهریور؛

بر اساس آمارهای عملکرد ارائه شده توسط بانک مرکزی تعداد کارت های صادره بانک ملی ایران در شهریورماه به بیش از 53 میلیون رسیده است و از بین 31 بانک و مؤسسه اعتباری مجاز، 50 درصد از کارت های صادره متعلق به چهار بانک ملی، سپه، ملت و پارسیان می باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی ایران پس از چند ماه بی خبری بالاخره آمارهای بانکی را در سال جدید منتشر کرد. بر اساس این آمارها مجموع کارت های بانکی صادره تا شهریورماه 97 به 329 میلیون کارت می رسد که حاکی از سرانه حدود 5/5 کارتی برای هر ایرانی بالای 18 سال می باشد.

بر اساس این آمارها تقریباً هر ایرانی بالای 18 سال دارای یک کارت بانک ملی و سپه می باشد و از هر دو نفر ایرانی بالای 18 سال یک نفر کارت بانک ملت را در اختیار دارد.

در بین بانک ها، بانک ملی با حدود 54 میلیون کارت بانکی در صدر جدول قرار دارد که سهمی 16 درصدی را به خود اختصاص داده است. بانک سپه نیز با 52 میلیون کارت صادر شده با فاصله بسیار کمی در رتبه دوم قرار دارد. بانک های ملت و پارسیان نیز به ترتیب با 84/34 و 64/29 میلیون کارت صادره سهمی 10 و 9 درصدی را از مجموع کارت های صادر شده سیستم بانکی را در اختیار دارند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  ⁄    =  13