انتقال سازنده ATM بیت کوین به دلیل مشکلات قانونی به سوئیس

براساس یک پست وبلاگ که در روز ۱ ژانویه منتشر شد، Lamassu، تولید کننده دستگاه های ATM بیت کوین، به دلیل مشکلات قانونی در کشورهای دیگر به سوییس نقل‌مکان کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت Lamassu که اکنون به نام Lamassu Industries AG نامیده می شود، به canton سوییس در Lucerne نقل‌مکان کرده‌است، چون این شرکت می‌خواهد در جایی باشد که قوانین بخوبی تعریف شده‌اند و قانونگذاران طرفدار نوآوری هستند.

Lamassu در پست وبلاگ نشان داد که برنامه‌های آن برای باز کردن حساب توسط ۱۵ بانک به دلیل اینکه آنها خود پایانه هایی برای بیت کوین تولید می‌کنند، رد شده‌است، در حالی که در تجارت یا ذخیره ارزهای دیجیتال شرکت نمی‌کنند.

علاوه بر این، این شرکت ظاهرا به وسیله پردازشگر پرداخت Stripe بخاطر داشتن کلمه “بیت کوین” در سایت خود رد شده بود.

سوییس به خاطر رویکرد دوستانه رمزنگاری و مرکز توسعه بلاکچین بنام دره رمزنگاری (Crypto Valley) در شهر Zug شناخته شده‌است. در ماه دسامبر، شهر Zug در رده سریع‌ترین جوامع در حال رشد فن‌آوری پیشرفته در اروپا قرار گرفت.

Zug در مقایسه با رشد سالانه شرکت کنندگان در رویدادهای مربوط به تکنولوژی (meetup) در هر شهر اروپایی، با افزایشی ۱۷۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته، در صدر جدول قرار گرفت.

چندین شرکت بزرگ در زمینه ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای داوری مقررات رمزنگاری به مناطق دیگر نقل‌مکان کرده‌اند.

در ماه می، بزرگ‌ترین صرافی تبادل ارزهای دیجیتال در لهستان، BitBay، تصمیم گرفت فعالیت‌هایش را در کشور به حالت تعلیق درآورد، چرا که بانک‌ها دیگر با این شرکت هم‌کاری نمی‌کنند.

این صرافی اعلام کرد که به جای لهستان توسط یک تامین کننده جدید در جمهوری مالت، جایی که قوانین محلی رابطه ای دوستانه با صنعت رمزنگاری دارند، هدایت خواهد شد.

بعدا ً در ماه ژوئن، بزرگ‌ترین صرافی تبادل رمزنگاری جهان، Binance، یک حساب بانکی در مالت را راه‌اندازی کرد و گفت که حساب بانکی جدید یک پیشرفت بسیار قابل‌توجه از زمان آغاز به کار این صرافی است که نشان می‌دهد مرکز فرماندهی آن به این جزیره انتقال داده شده‌است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این حرکت در پی این خبر صورت گرفت که قانونگذاران ژاپنی هشداری به این صرافی صادر کرده بودند.

علاوه بر سوییس و مالت، کشورهای دیگر مانند برمودا، استونی و لیختن اشتاین نیز به طور فعال در حال تنظیم و ایجاد قانون برای استقبال از پروژه‌های بلاک چین و رمزنگاری هستند.

در ماه ژوئیه، برمودا برنامه‌هایی را برای اصلاح قانون بانکی به منظور ایجاد یک طبقه جدید از بانک‌ها که خدماتی را به سازمان‌های محلی Fintech و فناوری بلاک چین ارائه می‌دهد، مطرح کرد.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  5