وزارت خزانه داری شیلی بستر Blockchain برای پردازش پرداخت های عمومی را راه اندازی می کند

براساس خبر رسمی منتشر شده در روز ۱۹ دسامبر، خزانه‌داری عمومی جمهوری شیلی (TGR) که بر جمع‌آوری مالیات در کشور نظارت دارد، یک پلتفرم بلاکچین برای پردازش پرداخت‌های عمومی را راه‌اندازی کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نهاد TGR – یک موسسه وابسته به وزارت دارایی – بنا بر گزارش‌ها در ابتدا با بخش دولتی دیجیتال و رئیس دبیرخانه عمومی وزارت کشور دیدار کرد تا در مورد این طرح آزمایشی در اکتبر سال ۲۰۱۸ بحث و تبادل نظر کند.

در آن زمان، مقامات اعلام کردند که یک پلتفرم بلاکچین برای اتصال شهروندان، واسطه‌های مالی و تامین کنندگان ایجاد خواهند کرد. براساس این بیانیه ماه دسامبر، این طرح در حال حاضر راه‌اندازی شده‌است.

این پلتفرم معاملات را که توسط موسسات عمومی شیلی پردازش می شود، مثل پرداخت‌های مالیاتی و یا حق ثبت اختراع، روی فناوری بلاکچین ذخیره می کند. قبل از ثبت تراکنش همه گره‌های شرکت‌کننده در فرآیند ملزم به تایید آن هستند.

TGR گزارش می‌دهد که به یک پایگاه‌داده مشترک استفاده‌شده توسط دولت، موسسات و بانک‌ها برای حذف اختلافات داده، کاهش زمان صرف‌شده در پرداخت‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های عملیاتی، در حالی که سطح لازم امنیت برای داده‌های شخصی را فراهم می‌کند، کمک خواهد کرد.

دولت شیلی در حال بررسی فناوری بلاک چین در چندین بخش از جمله بخش‌های انرژی و مالی است. در ماه آوریل، سازمان مقررات ملی انرژی شیلی راه‌اندازی پروژه‌ای براساس بلاکچین اتریوم را برای ثبت داده‌های بخش انرژی کشور اعلام کرد.

پارلمان شیلی اکنون در حال بررسی لایحه‌ای است که در ماه اکتبر توسط نمایندگان مجلس محلی ارائه شد.

این طرح پیشنهاد می‌کند که مطالعاتی در مورد مزایای راه‌حل‌های امنیتی و انرژی مبتنی بر فناوری بلاکچین انجام شود.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1