ثبت‌نام بیش از ۱۵ میلیون نفر در پیام‌رسان‌های داخلی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۵ میلیون نفر در پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: فضا این‌طور نیست که ۱۰ پیام‌رسان داشته باشیم، اما آنها می‌توانند از این قابلیت پیام‌رسانی در حوزه‌های دیگر استفاده کنند و بعضی از آنها هم چنین برنامه‌هایی دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حمید فتاحی درباره‌ تعداد اعضای پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: مجموع اعضایی که ثبت کردند و عضو شدند چیزی بیش از ۱۵ میلیون نفر از کاربران هستند که البته اینها با هم اشتراک هم دارند؛ یعنی ممکن است فردی که در پیام‌رسان آ هست در پیام‌رسان ب هم باشد. البته این به معنای فعالیت دائم نیست، برای مثال پیام‌رسان سروش با ۱۰ میلیون نفر، بیشترین کاربر رجیستر شده‌ را دارد، اما کاربران فعالش در حدود پنج میلیون هستند.

وی با بیان اینکه مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده که به صورت ویژه روی حمایت از دو پیام‌رسان سروش و گپ تمرکز داشته باشیم، افزود: اما با سایر پیام‌رسان‌ها هم اگر نیازمندی داشته باشند، در ارتباط هستیم و آنها هم برنامه‌های خوبی برای چند ماه آینده دارند و مدل خدماتی‌شان را عوض کردند. در حالی که هجوم کاربران به سمت آنها در روزهای اول زیاد بود، پیام‌رسان‌ها غافلگیر شدند که طبیعی هم بود. اما اکنون خودشان را بازیابی کردند و آماده خدمات‌رسانی هستند.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: به نظر می‌رسد این پیام‌رسان‌ها به صورت ویژه برنامه‌های خوبی دارند، هم در حوزه خدماتی که به کاربران می‌دهند و هم در حوزه گسترش سخت‌افزار و نرم‌افزار و مدل معماری که قابل توسعه باشد. ما نیز با آنها و مدیرانشان در ارتباط هستیم و در صورتی که نیازمندی سخت‌افزاری یا شبکه‌ای داشته باشند، کمک می‌کنیم.

فتاحی در پاسخ به اینکه آیا پیام‌رسان‌ها از لحاظ فنی قابلیت پشتیبانی از کاربران را دارند؟ گفت: یک موضوع فنی و تکنیکی خود پیام‌رسان‌ها دارند که معتقدیم می‌توانند از پسشان بربیایند. از سمت وزارت ارتباطات هم حمایت‌های فنی همه‌جانبه انجام شده و بعد از این هم انجام خواهد شد. موضوع دیگر حواشی پررنگ‌تر از متن است؛ درواقع بحث اعتماد و اقناع کاربران که خیلی فنی نیست، بلکه اجتماعی است، حتی مدل بازاریابی و مارکتینگ پیام‌رسان‌ها هم از این جهت اهمیت دارد. بخشی از این موارد به دستگاه‌های حاکمیتی برمی‌گردد و بخشی هم به خود پیام‌رسان‌ها که اگر بتوانند آنها را هم به توازن موضوعات فنی رشد دهند، موفق می‌شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه آیا سایر پیام‌رسان‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، گفت: عملا خود فضا به این سمت می‌رود که یکی دو پیام‌رسان بماند و فضا این‌طور نیست که ما ۱۰ پیام‌رسان داشته باشیم. اما آنها می‌توانند حوزه‌های خود را عوض کنند و در بخش‌های دیگر مشغول به کار شوند و از این قابلیت پیام‌رسانی در حوزه‌های دیگر استفاده کنند و بعضی از آنها هم چنین برنامه‌هایی دارند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +    =  13