اجرای طرح آزمایشی روی پلتفرم تجاری بلاکچین TradeLens توسط عربستان

در روز ۲۶ دسامبر، یک خبر رسمی منتشر شد که مقامات گمرکی در عربستان‌سعودی یک طرح آزمایشی را به پایان رسانده‌اند که پلتفرم تجاری فرامرزی FASAH خود را به پلتفرم بلاکچین IBM و Maersk به نام TradeLens متصل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پلتفرم TradeLens که در ماه آگوست سال گذشته توسط IBM و Maersk ایجاد شد، به عنوان پایه‌ای برای زنجیره‌های تامین دیجیتال بوده و با تقریبا ۱۰۰ شرکت که مایل به شرکت در این برنامه هستند، راه‌اندازی شد.

این حرکت در عربستان‌سعودی بخشی از تمایل مقامات آن برای توسعه اقتصادی کشور از طریق طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ را تشکیل می‌دهد.

این طرح با استراتژی ما در ارتباط است که هدفش تسهیل تجارت و افزایش سطح امنیتی و تلاش برای ایجاد این پادشاهی به عنوان یکی از مراکز لجستیکی برتر جهان است.

رئیس بخش گمرک عربستان سعودی، Ahmed Alhakbani در این خبر اظهار نظر کرد و افزود: طرح آزمایش اخیری که FASAH را به پلت فرم TradeLens متصل می‌کند به وضوح نشان می‌دهد که ما در مسیر درست قرار داریم.

ریاض با همسایه خود، امارات‌متحده‌عربی (UAE) فعالیت‌هایی را برای ادغام تکنولوژی بلاک چین در سطح ایالتی در ماه‌های اخیر تشدید کرده‌است.

در ماه دسامبر، شراکتی برای توسعه ابزارهای بین‌بانکی برای امور مالی اسلامی آغاز شد، در حالی که این کشور همچنین اعلام کرد که در حال پیوستن به امارات‌متحده‌عربی برای ایجاد یک قرارداد مشترک برای معاملات بین‌بانکی می‌باشد.

در ماه اکتبر، آژانس مرزی کانادا همچنین اعلام کرد که برای ساده کردن رویه‌های گمرکی خود، با اداره بندر والنسیا در اسپانیا پس از چند هفته آینده، یک طرح آزمایشی را روی پلتفرم TradeLens انجام خواهد داد.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  1  =