از پرداخت ۵ یورو جریمه کنسلی سفر تا فعالیت‌ خودروهای لاکچری مانند لیموزین!

نگاهی به خدمات تاکسی اینترنتی «اوبر»

اوبر به عنوان یکی از محبوب‌ترین تاکسی‌های اینترنتی در صنعت استارتا‌پ‌های حوزه حمل و نقل شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فابانیوز، اسنپ و تپسی، دو شرکت بزرگ استارتاپی حوزه حمل و نقل در ایران محسوب می‌شوند که در چند سال اخیر با وجود آنکه انتقاداتی به آنها شده است اما تحولی را در عرصه حمل و نقل درون شهری در شهرهای مختلف کشور به ویژه تهران رقم زده‌اند. اسنپ و تپسی یک نمونه مشابه خارجی بسیار شناخته شده به عنوان اوبر دارند.
 
اوبر، یک شرکت حوزه حمل و نقل است که کارمندان آن کسانی هستند که روزانه مسافران را با خودروهای شخصی خود از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کنند. قیمت سفرهای اوبر کمتر از دیگر خدمات حمل و نقل شهری مانند تاکسی است، البته این موضوع همواره صدق نمی‌کند.
 
در ادامه نگاهی داریم به بخشی از فعالیت این استارتاپ حوزه حمل و نقل در  که در میان محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین استارتاپ‌های این حوزه در جهان محسوب می‌شود. اوبر هم اکنون در 755 شهر جهان در دسترس مسافران قرار دارد و مقر آن در شهر سانفرانسیسکو آمریکا است.
 
اوبر چیست؟
 
اوبر یک سرویس حمل و نقل است که به مسافران اجازه می‌دهد که از طریق اپلیکیشن با رانندگان خودرهایی که در اطراف آنها هستند ارتباط برقرار کنند و یک اوبر درخواست کنند. وقتی شما تقاضای یک سفر می‌کنید، نزدیک‌ترین راننده در دسترس به درخواست شما متصل می‌شود. این راننده می‌تواند سفر را بپذیرد و شما را همراهی کند.
 
اطلاعات پرداخت شما در اپلیکیشن اوبر ثبت می‌شود، بنابراین نیازی نیست که شما پرداخت نقدی و یا اعتباری داشته باشید، کافی است پس از پایان سفر، تشکر کنید.
 
همه فرایند سفر از طریق اپلیکیشن اوبر انجام می‌شود، بنابراین هیچ حاشیه و یا باید و نبایدی خارج از آن وجود ندارد. شما مجبور نیستید با اپراتور تماس بگیرید و یا از اینکه پول نقد کافی به همراه دارید اطمینان پیدا کنید، شما حتی مجبور نیستید کارت اعتباری خود را به همراه داشته باشید و تنها کافی است که تلفن همراهتان را به همراه داشته باشید.
 
در شهرهای بزرگ نیز اوبر حضور دارد. اغلب اوقات، رانندگان بسیاری در خیابان ها حضور دارند و در انتظار مسافر هستند. بنابراین شما می‌توانید به آسانی و در کمتر از 5 تا 10 دقیقه که بسیار سریعتر از گرفتن تاکسی که حداقل 15 دقیقه طول می‌کشد، تقاضای اوبر کنید.
 
به دلیل اینکه رانندگان اوبر به عنوان پیمانکار جذب این استارتاپ می‌شوند، مسئولیت خودروها، مجوز و بیمه نیز برعهده آنها است.بنابراین در اغلب اوقات هزینه استفاده از این تاکسی‌های اینترنتی در مقایسه با تاکسی کمتر است.
 
برای استفاده از اوبر باید اپلیکیشن آن را دانلود کنید، سپس اطلاعات خود شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن و اطلاعات پرداخت خود را وارد کنید. اوبر از شبکه پرداخت اپل‌پی بهره‌مند است ، بنابراین افراد می‌توانند اکانت اپل پی خود را متصل کنند و دیگر نیازی به وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود ندارند.
 
چه مدل خودروهایی در اوبر فعالیت می کنند؟
 
خودروهایی که در سیستم اوبر حضور دارند به 7 بخش تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:
 
اوبر ایکس: خودروهای استاندارد در این بخش حضور دارند که معمولا شامل خودروهای sedan و یا basic SUV می‌شوند و می‌توانند چهار نفر را جابه جا کنند.
 
اوبر ایکس ال: این بخش نیز شامل خودروهایی است که برای افراد بالاتر از 6 نفر مناسب هستند. که معمولا basic SUVو یا مینی‌ون هستند.
 
سلکت: بالاترین مدل خودرو در این بخش فعالیت می‌کنند که معمولا شامل خودروهای لاکچری و یا خودروهای اسپرت سایز بزرگ هستند که برای 4 نفر مناسب هستند.
 
بلک: این خودروها نیز بالاترین مدل خودروهای موجود با راننده های حرفه‌ای هستند. گاهی این خودروها می‌توانند لیموزین و یا دیگر خودروهای لاکچری که بسیار گران هستند باشند. و برای چهار نفر مناسب هستند.
 
SUV: مدل لاکچری خودرو SUV که برای انتقال 6 نفر مناسب است.
 
Assist: این بخش شامل خودروهایی با حضور یک دستیار تخصصی و مناسب برای افرادی است که برای ورود به خودرو و خروج از آن دچار مشکل هستند، است. اما مجهز به ویلچر نیستند.
 
WAV: این خودرو مجهز به صندلی ویلچر است، در این بخش خودروهای ونی فعالیت می‌کنند که بالابر صندلی به خودرو به همراه دارد.
 
Español: این بخش نیز شامل خودروهای استاندارد با راننده‌هایی هستند که به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. مدل خودرهای این بخش همانند اوبر ایکس هستند و برای چهار نفر مناسب هستند.
 
قوانین لغو سفر در اوبر:
 
شما می‌توانید پس از درخواست خودرو در اوبر، در صورت تغییر نظر، سفر خود را کنسل کنید. اما شما باید طی 2 دقیقه پس از درخواست این کار را انجام دهید، در غیر این صورت اگر پس از گذشت دو دقیقه درخواست خود را ثبت کنید، باید 5 دلار جریمه کنسلی پرداخت کنید.
 
قابلیت رزرو سفر در اوبر:
 
شما می‌توانید در اوبر درخواست سفر خود را ثبت و رزرو کنید. اگر شما می‌خواهید ساعت 5 صبح به فرودگاه بروید، و می خواهید مطمئن شوید که کسی هست که شما را به فرودگاه برساند، شما می‌توانید درخواست خود را ثبت و یک خودرو را رزرو کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄  2  =