دولت ایران اعلام کرد که ارز دیجیتال تلگرام تهدید علیه امنیت ملی است

رسانه خبری Tehran Times در ۳۱ دسامبر گزارش داد که دولت ایران گام‌های بیشتری را بر علیه توسعه ارز دیجیتال تلگرام برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور، اعلام کرده‌است که هر گونه هم‌کاری با برنامه پیام‌رسانی رمزنگاری شده برای راه‌اندازی توکن گرام، اقدام علیه امنیت ملی و اختلال در اقتصاد ملی در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل ممنوعیت پیام رسان تلگرام، حس تهدید جدی اقتصادی از فعالیت‌های آن بود که متاسفانه به حاشیه رانده شد و به علت شلوغی در فضای سیاسی کشور نادیده گرفته شد.

ایران اولین بار در ماه آوریل این برنامه را ممنوع کرد زمانی که آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، گفت که ادارات دولتی دیگر از این برنامه استفاده نمی‌کنند و قوه قضائیه کشور متعاقبا استفاده از آن را ممنوع کرد.

در دسامبر سال ۲۰۱۷، ایران به طور موقت تلگرام و برنامه اشتراک گذاری عکس یعنی اینستاگرام را به منظور حفظ صلح در میان اعتراضات گسترده متوقف کرد.

پیش از این ممنوعیت، مقامات ایرانی این برنامه را مورد انتقاد قرار دادند و اظهار داشتند که عرضه اولیه سکه (ICO) برنامه تلگرام، به طور بالقوه باعث تضعیف پول ملی ایران می شود.

حسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، ممنوعیت پیشنهادی را به دلیل پتانسیل تلگرام برای آوردن ارز دیجیتال به تمام کاربران ایرانی تایید کرد.

فیروزآبادی به تلگرام بعنوان دشمن بخش خصوصی اشاره کرد، زیرا این برنامه هرگز قبول نکرده یک دفتر در ایران داشته و از کار با بخش خصوصی خودداری کرده‌است.

به دلیل نگرانی‌های مربوط به راه اندازی ICO، این برنامه پیام رسانی برای سرویس رمزنگاری در روسیه نیز ممنوع شد، با احتمال اینکه یک سیستم مالی کاملا ً کنترل‌نشده بنا بر گزارش‌ها به این بلوک منتهی می‌شود.

Telegram در اوایل سال جاری حدود ۱.۷ میلیارد دلار را در دو دوره سرمایه‌گذاری افزایش داد که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه گذاری ها در این صنعت است. این ICO به دنبال سرمایه‌گذاری برای حمایت از توسعه برنامه پیام رسان تلگرام و پلتفرم بلاکچین شبکه باز خود (Telegraph Open Network) بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که Roman Abramovich میلیاردر روسی در دور اول این ICO شرکت داشته‌است. افراد آشنا با این موضوع به رسانه‌های روسی گفته‌اند کهAbramovich  مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌است.

Jon Mann، سخنگوی این میلیاردر روسی، اظهار نظر نکرد که آیا Abramovich در این سرمایه گذاری شرکت کرده‌است یا نه، اما ادعای ۳۰۰ میلیون‌دلاری را رد کرد.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =