داده طلای سفید است/ تلاش برای تسهیل توسعه استفاده از فناوری‌های نوین در کسب وکارها

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات عنوان کرد؛

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه شبکه بانکی کشور دیگر بدون پرداخت الکترونیک امکان ادامه حیات ندارد، تاکید کرد: تصور اینکه می‌توان کشور را بدون دیتا مدیریت کرد امکان ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اهمیت نقش «داده» در دنیای امروز فناوری اطلاعات و فناوری های نوین بر کسی پوشیده نیست، رقابت بر سر کسب و دستیابی به داده در بخش های مختلف کسب و کاری در جریان است، این اهمیت تا آنجایی است که معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات آن را طلای سفید می خواند و تاکید می کند که تصور اینکه می‌توان کشور را بدون دیتا مدیریت کرد امکان ندارد.
در همین رابطه، نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با فابانیوز با تاکید بر نقش داده در دنیای امروز فناوری اطلاعات و کسب و کارها، گفت: داده در دنیای امروز نقشِ طلای سفید را ایفا می کند.
 
وی درباره اقداماتی که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص گسترش بخش های مختلف فناوری های نوین به ویژه در کسب و کارها نیز گفت: ما در مجموع در حال تسهیل توسعه استفاده از فناوری‌های نوین در کسب وکارها هستیم.
 
وی با بیان اینکه بخش های مختلف وزارت ارتباطات برنامه های مختلفی را در این زمینه تدوین و در حال اجرا دارد، تاکید کرد: عمده فعالیت ما در بخش تکنولوژی ها متمرکز شده است و در بحث اشاعه به دنبال آن هستیم که بیشتر کاربرد قابل لمسی را برای مردم در زمینه فناوری های نوین ایجاد کنیم.
 
جهانگرد تاکید کرد: به طور مثال اگر در زمینه کارت سوخت، ما بتوانیم محصولی که نیازهای مردم را برطرف کند و جامع و کامل باشد ارائه کنیم دیگر نیازی به اقدامات بیشتر نیست و همین کار منجر به آن می شود که مردم نیز از طریق کارت های سوخت جدید آموزش پیدا کنند.
 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه اگر کارها به درستی انجام شوند، مردم نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، تاکید کرد: این اقداماتی است که انجام می‌دهیم و کاربردهای اجتماعی و عمومی دارند.
 
جهانگرد همچنین در بخشی از سخنرانی اخیرش در همایش ملی مدیران فناوری تاکید کرد: در هشت سال دولت احمدی‌نژاد اعلام کردند که تراکنش دیتا نباید بیشتر از ۱۲۴ بیت باشد و طناب بر گردن توسعه ایران گذاشتند. امروز بیش از سه هزار ترابایت مبادله دیتا در کشور و در محیط موبایل صورت می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه شبکه بانکی کشور دیگر بدون پرداخت الکترونیک امکان ادامه حیات ندارد، تاکید کرد: تصور اینکه می‌توان کشور را بدون دیتا مدیریت کرد امکان ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  1  =