روزنه های پرداخت تقلبی در بیمه ایران بسته شد/شناسایی گلوگاه‌های منجر به فساد طی دو سال گذشته

مدیرعامل بیمه ایران خبر داد؛

 مدیرعامل شرکت بیمه ایران گفت: برای جلوگیری از پرداخت های تقلبی، ظرف دو سال گذشته گلوگاه های ضربه پذیر در بیمه ایران شناسایی و فرآیندهای منجر به فساد اصلاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محسن پورکیانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی دیگر از چالش های صنعت بیمه و از جمله بیمه ایران در پنج سال گذشته، بحران نقدینگی بود که با تدابیر ویژه مدیریت و همه خسارت ها پرداخت شد.
وی در پاسخ به سئوالی درباره سیاست های بیمه ایران در سرمایه گذاری اظهار داشت: سرمایه گذاری در کنار بیمه گری یکی از فعالیت های اصلی شرکت های بیمه گر است که اگراین دو بخش متوازن نباشد، اهداف این صنعت محقق نخواهد شد و بیمه ایران نیز هرچند به دنبال سود آوری های زیاد و غیرمنطقی نیست اما بدیهی است که از زیان هم استقبال نمی کند.
کیانی پور در پاسخ به یکی از پرسش های ایرنا درباره عملکرد بیمه ایران به عنوان یک بنگاه اقتصادی در حوزه مسوولیت اجتماعی تصریح کرد: قبول پرداخت تعهدات بیمه توسعه، مهمترین عملکرد بیمه ایران در حوزه مسوولیت اجتماعی است.
وی توضیح داد: با مدیریت بیمه ایران، حدود 900 بیمه گذار بیمه توسعه که به دلیل ناتوانی این شرکت در عمل به تعهدات زندانی شده بودند آزاد شدند.
به گفته وی بیمه ایران تاکنون 9 هزار میلیارد ریال بابت تعهدات بیمه توسعه پرداخت کرده است و حدود 3 هزار میلیارد ریال دیگر نیز باید پرداخت کند.
بیمه توسعه یکی از شرکت‌های بیمه خصوصی در ایران است که 28 اردیبهشت 1382 فعالیت خود را آغاز کرد.
به دنبال ناتوانی در پرداخت خسارت، پروانه این شرکت از سوی بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه تعلیق و تعهدات بیمه نامه‌های شخص ثالث و زندگی این شرکت، به بیمه ایران منتقل شد.

 

 

 

منبع:ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  3