دستاوردهای رویدادهای مالی و پرداخت ایران در یک سال اخیر

نگاهی به همایش‌ها و نمایشگاه‌های حوزه فناوری اطلاعات، صنایع مالی و پرداخت ایران در سال ۲۰۱۸؛

برگزاری همایش و نمایشگاه در ایران رونق خاصِ خود را دارد؛ کافی است به تقویم برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها نگاهی بیندازید، از برج میلاد تا بوستان گفت‌وگو و نمایشگاه بین المللی تهران، یکی پس ازدیگری در زمستان و پاییز و بهار میزبان برگزاری این رویدادها هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در این بین رویدادهای مرتبط با فناوری های اطلاعات، صنایع مالی، بانکی، بورس و بیمه نیز توانسته اند از جایگاه و موقعیت خوبی برخوردار شوند و هرساله علاقه مندان و فعالان این حوزه را گردهم بیاورند و با تازه های کشور و جهان در این زمینه آشنا کنند.

یک هفته تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی و آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی زمان باقی مانده است، به همین بهانه نگاهی داریم به مهمترین همایش ها و نمایشگاه های مرتبط با فناوری های اطلاعات، صنایع مالی، بانکی، بورس و بیمه که در کشور برگزار شد.

۱.اولین و دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند

اولین همایش و نمایشگاه حوزه فناوری و اطلاعات، متعلق به همایش و نمایشگاه شهر هوشمند است که اولین دوره آن اسفند ماه سال ۹۶ و دومین دوره آن نیز در آذر ماه ۹۷ برگزار شد.

این همایش و نمایشگاه به همت شهرداری تهران برگزار شد و طرح و ایده اولیه آن از سوی «محمد علی نجفی» شهردار اسبق تهران مطرح و از سوی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری به اجرا درآمد. در این 2 دوره از همایش و نمایشگاه شهر هوشمند که در سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار شد، مقامات داخلی و خارجی متخصص و کارشناس شهر هوشمند به سخنرانی و برگزاری پنل و سمینارهای مختلف پرداختند.

۲.هفتمین همایش سالانه بانکداری و نظام های پرداخت

هفتمین همایش سالانه بانکداری و نظام های پرداخت، دومین همایش این حوزه بود که در ماه های ابتدایی سال ۲۰۱۸ به همت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در برج میلاد تهران برگزار شد.

در این همایش که در روزهای دوم و سوم بهمن ماه ۱۳۹۶ برگزار شده بود، ناصر حکیمی، معاونت فناوری اطلاعات بانک مرکزی و ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک به سخنرانی پرداختند. برگزاری چندین کارگاه آموزشی و سمینار نیز از دیگر برنامه های این همایش بود که با شعار «نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی» برگزار شد.

۳.بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی

بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با شعار «اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی» از جمله دیگر همایش های مهم و قابل توجه این حوزه بود که در روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد ۹۷ در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

محورهای اصلی این همایش، رژیم ارزی و ثبات نرخ ارز، پایدارسازی تورم پایین و مدیریت نرخ سود برای حفظ ثبات مالی، ثبات مالی و بازار سرمایه، بیمه و صندوق­های بازنشستگی، اصلاح ساختار نظام بانکی: پیشرفت‌ها و چالش‌ها، ساختار مالی دولت و ثبات پولی و مالی، ساختار سیاستگذاری پولی، نظارت بانکی و ثبات مالی و اصلاحات ساختاری و ثبات مالی است.

۴.همایش کاربردهای زنجیره بلوک و رمز ارز در بانکداری

همایش تخصصی فناوری زنجیره بلوک، رمز ارز و کاربردهای آن از جمله دیگر همایش هایی بود که تیرماه امسال برگزار شد.

در این همایش مهندس ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی و همچنین ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک و جمعی دیگر از سخنرانان و کارشناسان داخلی و خارجی به ارائه مطلب پرداختند.

۵.بیست و چهارمین دوره نمایشگاه الکامپ

الکامپ ۹۷ ، همانند سال های گذشته برگزار شد، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر، و تجارت الکترونیک (الکامپ ۲۰۱۸) در تاریخ های ۶ تا ۹ مرداد ماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

این نمایشگاه با حضور ده ها شرکت داخلی و خارجی حوزه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

۶.بیست و نهمین همایش سالانه بانکداری اسلامی

بیست و نهمین همایش سالانه بانکداری اسلامی دهم شهریور ماه ۹۷ با حضور عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در این همایش ۲ روزه مدیران عامل بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، کارشناسان و اساتید دانشگاهی حضور داشتند. این همایش با محوریت چالش های حاکمیت شرکتی و مدیریت منابع و مصارف در شبکه بانکی کشور برگزار شد.

۷.نوزدهمین نمایشگاه تلکام

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تلکام، صنایع مخابرات و اطلاع رسانی ۹۷ همانند سال های گذشته در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۴ مهر ماه با حضور ده ها غرفه دار داخلی و خارجی برگزار شد و شرکت کنندگان تازه ترین دستاوردها و محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

۸.پنجمین نمایشگاه و همایش بورس بانک بیمه کیش

پنجمین نمایشگاه و همایش بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی ۹۷ با عنوان «کیش اینوکس»از جمله دیگر رخدادهای حوزه بانکداری، بورس و بیمه بود که در جزیره کیش برگزار شد.

این همایش و نمایشگاه ۳۰ مهر تا سوم آبان ماه با حضور فعالان عرصه بانکداری، بورس و بیمه در جزیره کیش برگزار شد.

۹.چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران

چهارمین نمایشگاه صنایع مالی، بانکی و پرداخت کشور همانند سال های گذشته در سال ۹۷ نیز برگزار شد و پرشورتر از سال های گذشته مورد استقبال فعالان و علاقه مندان به این حوزه قرار گرفتند.

نمایشگاه تراکنش ایران (ITE۲۰۱۸) آبان ماه ۹۷  به مدت ۳ روز در محل برگزاری نمایشگاه های شهرداری تهران، بوستان گفت وگو برگزار شد و بیش از ۱۰۰ سخنران داخلی و خارجی در پنل ها، سمینارها و کارگاه های ارائه محصول این نمایشگاه به ارائه درباره مسائل و موضوعات روز عرصه فناوری اطلاعات، بانکداری و پرداخت، پرداختند.

 برگزاری اولین جشنواره چهره های ماندگار از دیگر برنامه های این نمایشگاه بود که به معرفی چهار چهره برجسته حوزه بانکداری، پرداختی و فناوری های مالی پرداخت.

۱۰.همایش ملی بانکداری شرکتی

همایش ملی بانکداری شرکتی ۹۷ با رویکرد تامین مالی شرکتی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

سخنران افتتاحیه این همایش که دوازدهم آذرماه برگزار شد، علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و رئیس همایش بود که با موضوع ضرورت تحول در مدل کسب و کار بانکی کشور و تبیین بانکداری شرکتی پرداخت.

همچنین پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی، حمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، راعی قائم مقام سازمان تامین اجتماعی، عبده تبریزی عضو شورای عالی سازمان بورس و اوراق بهادار، ابراهیمی عضو هیات علمی دانشگاه تهران از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

۱۱.بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه

بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه نیز سیزدهم آذرماه امسال برگزار شد. این همایش هرساله در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.

همایش ملی بیمه و توسعه امسال با شعار «صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات» به همت پژوهشکده بیمه و بیمه مرکزی با چندین محور و برنامه برگزار شد.

۱۲.همایش یلدای کارآفرینان استارت‌آپی

۳۰ آذر  نیز به عنوان آخرین برنامه سال ۲۰۱۸، یلدای استارتاپی با حضور بیش از ۲ هزار نفر از فعالان و علاقه مندان به این حوزه برگزار شد.

۱۳.ششمین همایش ملی مدیران فناوری

ششمین همایش ملی مدیارن فناوری را می توان آخرین رویداد این حوزه در سال ۲۰۱۸ در ایران دانست. همایشی که از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و با شعار «کسب و کار داده محور در خدمت جامعه» امروز چهارم دی ماه در محل سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

ارائه جوایز «فاب» و «مبفا» از جمله برنامه های جانبی این رویداد است که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

 

 

 

منبع:فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1