۷ نکته برای راه‌اندازی استارتاپ فین‌تک/سرمایه گذاری ۱.۵ میلیون دلاری بانک های آمریکا در شرکت های فین تکی

کسب و کارهای جدید، به ویژه در صنایع نوظهور مانند فین‌تک، نیازمند برنامه‌ریزی و تفکر دقیق است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اینترپرنور، تاثیر تکنولوژی بر صنایع مالی بسیار قدرتمند است. نهادهای سنتی مالی، مانند بانک‌ها به این مهم دست پیدا کرده‌اند که تکنولوژی‌های جدید در حقیقت به دنبال برهم زدن ساختار آنها هستند.

ظهور فناوری‌های نوین، نهادهای مالی سنتی پا به سن گذاشته را مجبور به توسعه و تقویت ظرفیت فناورانه خود، در راس بازی قرار گرفتن، همکاری با استارتاپ‌های حوزه فین‌تک و یا همکاری با شرکت‌های جدید کرده است.

با این حال، «فین تک» به یک کلمه کلیدی تبدیل شده است که کارآفرینان تازه کار را تشویق می کند تا به این باور برسند که می‌توانند به آسانی تلاش‌های خود را به سمت یک پرش سریع و قدرتمند هدایت کنند. به همین خاطر، کسب و کارهای جدید، به ویژه در صنایع نوظهور مانند فین‌تک، نیازمند برنامه‌ریزی و تفکر دقیق است.

در ادامه به ۷ اقدامی که باید پیش از راه‌اندازی استارتاپ فین‌تک آنها را در نظر بگیرید اشاره می‌کنیم:

 

۱.قوانین

قوانین، منجر به آن شده است که خدمات مالی، صنعت بسیار سختی برای ورود شود. قوانینی با هدف محافظت از سیستم مالی از سوء استفاده، پایه‌گذاری شده‌اند. علاوه بر آن، میزان انطباق موردنیاز با نهادهای مالی اغلب نیازمند حسابدار و وکیل است.

 

۲. رقابت با موسسات

در حالی که بانک ها از برهم زدن ساختار از سوی فین تک ها باخبر شده اند، به این معنا نیست که آنها شکست را پذیرفته و به کناری رفته و منتظر آمدن افراد جدید باشند. در واقع این بانک ها نیستند که به عنوان موسسات مالی مورد تهدید قرار گرفته اند.

بانک ها همچنان دارایی ها را در اختیار دارند و بسیاری از آنها ظرفیت و نفوذ با هدف شراکت با شرکت های فین تک و یا خرید آن از آنها را دارند. در حقیقت، همین موضوع در حال رخ دادن است. بانک آمریکا در حال سرمایه گذاری ۱.۵ میلیون دلاری در شرکت های فین تکی است. در اروپا، استاندارد بانک، تامین مالی فین تک ها را آغاز کرده است.

 

۳.اعتماد مشتریان

امنیت امروز، به دغدغه نخست تمامی شرکت های فناوری در جهان تبدیل شده است. نقض اطلاعات و حملات سایبری، همچنان شایع است. با توجه به ماهیت اطلاعات محور شرکت های فین تک، آنها به هدف مطلوب، جرایم سایبری تبدیل شده اند. هدف حمله قرار گرفتن و دزدیده شدن اطلاعات مشتریان، اصلی ترین راه از دست دادن سریع اعتماد مشتریان است.

اعتماد مشتریان موضوعی کلیدی در صنایع مالی محسوب می شود. یک نظرسنجی از سوی انجمن ملی بازنشسته گان در سال ۲۱۶ نشان می دهد که تنها ۸ درصد از شرکت کنندگان به موسسات مالی اعتماد دارند.

 

۴.نیاز به یک تیم قدرتمند

ممکن است این موضوع بدیهی باشد، اما فین تک دقیقا جایی نیست که فردی بخواهد با استفاده از ابزار و اسکریپت های رایگان اپلیکیشن و یا سرویس ارائه دهد. فین تک همانند دیگر بخش های سرمایه گذاری تکنولوژی نیست که افراد یک خانواده بتوانند با یکدیگر وارد آن شوند و به فعالیت بپردازند. برای توسعه و ارتقای یک فین تک شما نیازمند کارشناسان و متخصصان مالی، تکنولوژیک و کسب و کاری هستید. بنابراین، رعایت الزامات شما را ملزم می کند که از کمک های قانونی در این زمینه بهره ببرید.

 

۵.خدمات منحصر به فرد و ارزشمند

صنعت فین تک، در حال شلوغ شدن است، در شرایطی که بسیاری از پیشگامان این صنعت اقدامات کافی برای ارائه محصولات جدید انجام داده اند، به نظر می رسد این صنعت اکنون بسیار شلوغ شده است. همچنان، یک سوال کلیدی کارآفرینانه که باید پرسیده شود این است که آیا سرمایه گذاری شما قادر به ارائه محصولی منحصر به فرد و ارزشمند است؟

ما اکنون شاهد استارتاپ هایی هستیم که وارد امور مالی شخصی، بودجه بندی، پرداخت ها، پرداخت وام، سرمایه گذاری و بیمه شده اند. همه آنها تلاش می کنند که راه حل هایی را برای حل مشکلات مشتریان و پیشنهاد راه های جدید برای انجام کارها مطرح کنند. خطری که استارتاپ ها را تهدید می کند این است که تبدیل به «من هم» شوند. کپی کاری می تواند استراتژی بسیار بدی باشد به ویژه آنکه اگر خدمات مشابهی نیز در این زمینه باشد که در جایگاه مناسبی در این باره نیز قرار داشته باشد.

 

۶.انتخاب های فناورانه

همچنین تعداد زیادی تکنولوژی های جدید وجود دارند که در فین تک ارتقا پیدا می کنند، فراگیری ماشینی و هوش مصنوعی امروز در زمینه سرمایه گذاری در قالب ربات های مشاور قرار گرفته اند. این اطلاعات و الگوریتمی رویکردها را به سمت سرمایه گذاری سوق می دهد. بلاک چین و شبکه توزیع شده و ارزهای دیجیتال نیز در این دسته از تکنولوژی های روز قرار می گیرند که فین تک ها باید در این عرصه از آن بهره مند شوند.

 

۷.تامین مالی

 تشکیل دادن یک استارتاپ حوزه فین تک ارزان نیست. اگر سرمایه گذاری شما به صورت شراکت میان خبرگانی که می توانند تمامی محصول را توسعه و تقویت کنند و همچنین کسب و کار شما را توسعه دهند،  آماده آن شوید که جمع آوری مجموعه های با استعداد را آغاز کنید.

در شرایطی که نهادهای مالی، تلاش می کنند تا استعدادهای فین تکی را برای خود جذب کنند، استارتاپ ها قطعا با رقابتی در استخدام افراد با استعداد مواجه خواهند شد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، میزان سرمایه گذاری جهانی در زمینه فین تک ها ۱۷.۴ میلیارد دلار بود. این به آن معنا است که رقابت برای تامین مالی نیز در حال افزایش است.شرکت های شرمایه گذاری خطر پذیر در حال گزیده کار تر شدن هستند و به دنبال شرکت هایی هستند که راه حل های متفاوتی را ارائه دهند.

 

 

 

منبع:فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  +    =  45