امارات چارچوب قانونی ارز های دیجیتال را تا اواسط سال ۲۰۱۹ ارائه خواهد کرد

طبق گزارش سایت خبری محلی TheNational، سازمان تنظیم مقررات امارات متحده‌ عربی توکن های عرضه اولیه سکه یا همان ICOها را به‌عنوان اوراق بهادار پذیرفته و چارچوب نهایی نیز اواسط سال آینده ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نه‌تنها سازمان اوراق بهادار و کالای این کشور متعهد شده تا اواسط سال آینده چارچوب قانونی کاملی ارائه دهد، بلکه از تمایل به همکاری با بورس اوراق بهادار ابوظبی و بازارهای مالی دبی نیز به‌منظور توسعه‌ی پلتفرم‌های خریدوفروش بومی دارایی‌های دیجیتال خبر داده‌اند.

عبید الزعابی رئیس اس‌سی‌ای در مصاحبه‌ای با یک وب‌سایت محلی گفت:

    ما با شرکت‌های حقوقی توافق‌نامه‌هایی را به‌منظور ارائه‌ی سندباکس و قوانین صدور ICOها، امضا کرده‌ایم. ملزومات قانونی تا پایان نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ به پایان خواهد رسید و سپس پذیرش این فناوری و توسعه زیرساخت‌‌های آن در سمت صرافی‌ها انجام خواهد شد.

تأثیر روزافزون صرافی هیوبی در دبی

این هفته پس از برگزاری همایش خصوصی بلاک چین در دبی، به نظر می‌رسد بعضی از شرکت‌های بلاک چینی و معاملاتی به فعالیت در دبی علاقه‌مند هستند. به‌عنوان‌مثال، شرکت هیوبی بخش اعظمی از اداره‌ی شرکت خود را کاملاً به این منطقه اختصاص داده است. هوبی منا در خاورمیانه و افریقای شمالی و نام تجاری این شرکت به پیش برد و حمایت مالی این کنگره کمک شایانی کرد.

محیت داور، عضو بخش هیوبی منا (Huobi MENA)، در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت:

    نشست‌هایی مانند کنگره‌ی بلاک چین نه‌تنها نقش مهمی در گردهم‌آوردن متصدیان و تسهیل انجام مباحثات خواهد داشت، بلکه به برقراری ارتباط با تازه‌واردان به‌منظور بهبود و رشد جامعه بلاک چین نیز کمک خواهد کرد.

شهر دبی در منطقه، به مدرن‌سازی خدمات مالی و قانون‌گذاری به نفع توسعه شهرت دارد. دولت محلی به صورت فعالی در تلاش است انگیزه‌های جذب کسب‌وکارهای خارجی را ترویج کند. همچنین، پروژه‌های ساخت‌وساز بسیار بزرگی در جریان است که در پی آن تعداد زیادی نیروی کار مهاجر برای از عهده برآمدن این تقاضا شکل گرفته است.

الزعابی در ادامه افزود که سازمان‌های جهانی که دنبال بستری امن برای اجرای بلاک چین هستند و شرکت‌های ICO، در صورت تمایل می‌توانند در دبی بمانند.

وی اذعان داشت:

    بازار ما دایر است. ثبت و کسب مجوز ICO برای تمام شرکت‌ها از سراسر جهان امکان‌پذیر است.

در ماه جولای مرکز مالی بین‌المللی دبی تمایل خود را برای راه‌اندازی اولین «دیوان بلاک چین» جهان اعلام کرد.

الزعابی در ادامه توضیح داد که تمرکز این قوانین روی بیت کوین، اتریوم و دیگر بلاک چین‌های موجود نخواهد بود، بلکه به راه‌اندازی و رشد توکن های اوراق بهادار جدید خواهد پرداخت.

وی در ادامه توضیح داد:

    ما بیشتر به صدور و نحوه‌ استفاده از این توکن‌ها در معاملات اوراق بهادار در صرافی‌هایمان علاقه‌مند هستیم.

این حرکت باعث خواهد شد دبی به رقیبی برای کشورهایی نظیر مالت، استونی و جزیره‌ی من در ایرلند که به‌شدت برای جذب شرکت‌های بلاک چین تلاش کرده‌اند، تبدیل شود.

منبع: ccn

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  38  =  42