واگذاری سهام دو شرکت دولتی از طریق بورس

سازمان خصوصی سازی خبر داد؛

بلوک ۱۱.۶۱۷ درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو و بلوک ۹۵ درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری گسترش و توسعه صنعت توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بلوک ۱۱.۶۱۷ درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو شامل ۴۳۵ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۳۷۰ سهم توسط سازمان خصوصی‌سازی به‌ صورت ۲۰ درصد و بقیه اقساط ۴ ساله در بورس اوراق بهادار می‌شود.

همچنین مبلغ سپرده شرکت در این مزایده ۳۰۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون و ۳۵ هزار و ۹۵۰ ریال تعیین شده است و زمان عرضه آن نیز طبق اطلاعیه شرکت بورس اعلام خواهد شد. در عین حال، این میزان سهام به‌صورت وکالتی از سوی شرکت صنعت و تجارت آداک به قیمت پایه هر سهم ۷۰۳۵ ریال روی میز فروش خواهد رفت.

این گزارش می‌افزاید: بلوک ۹۵ درصد سهام شرکت سرمایه گذاری گسترش و توسعه صنعت نیز شامل ۸۰ میلیون و ۷۵۰ هزار سهم این شرکت در روز نهم دیماه به‌ صورت ۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۵ ساله از طریق مزایده واگذار می‌شود.

این میزان سهام به ارزش کل پایه ۵۰۶ میلیارد ریال برای این واگذاری قیمت‌گذاری شده و سپرده شرکت در مزایده واگذاری سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت ۱۵ میلیارد ریال تعیین شده است.

 

 

منبع:خصوصی سازی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  7