اصلاحیه بانک مرکزی عراق در خصوص استفاده از دلار در مبادلات مالی/استفاده از دلار در مبادلات منع قانونی ندارد

دبیر کل اتاق ایران و عراق خبر داد؛

دبیر کل اتاق ایران و عراق اظهار داشت: طی هفته‌های آینده وزیر نفت به عراق سفر خواهد کرد و در ششم بهمن نیز وزیر نیرو به این کشور خواهد رفت تا تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای جدیدی که بیشتر در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی است با این کشور به امضا برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و عراق از صدور بخشنامه جدید بانک مرکزی عراق برای انجام مبادلات با دلار خبر داد.

وی ادامه داد: پیش از این وزارت خارجه عراق با استدلال به درخواست اتاق بازرگانی ایران مبنی بر حذف دلار از مبادلات مالی ایران و عراق به بانک مرکزی کشور خود اعلام کرده بود که با صدور دستورالعمل به موسسات مالی و بانکی این درخواست را اجرا کنند این در حالی بود که هیچ گاه اتاق بازرگانی چنین درخواستی را نداده بود بلکه اعلام کرده بود که بیشتر مبادلات مالی بر اساس دینار و ریال انجام می‌شود و دلار نقش کمی در تجارت دو کشور داشته باشد.

حسینی افزود: سرانجام  با پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم بانک مرکزی عراق این بخشنامه را اصلاح کرد و به تمام بانک‌ها اعلام شد که در مبادلات مالی دو کشور استفاده از دلار هیچ منع قانونی ندارد تا پیش از این حتی مسافران عراقی که به ایران می‌آمدند مشکل تهیه دلار و خروج آن از عراق را داشتند.

وی افزود: طی هفته‌های آینده وزیر نفت به عراق سفر خواهد کرد و در ششم بهمن نیز وزیر نیرو به این کشور خواهد رفت تا تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای جدیدی که بیشتر در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی است با این کشور به امضا برسد.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  +    =  52