بحرین به دنبال تبدیل شدن به هاب بانکداری خاورمیانه/جزئیات راه‌اندازی ارزرمز مشترک امارات و عربستان

کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به دنبال رهبری فناوری‌های مالی منطقه؛

در حالی که بانک مرکزی بحرین اخیرا از تدوین قوانین ارزرمزها و صنعت پول دیجیتال در این کشور خبر داده بود، امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز اعلام کردند که به دنبال تسهیل روابط بین بانکی دو کشور با بهره‌مندی از تکنولوژی بلاک چین و ارزرمزها هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رسانه های مختلف منطقه ای و بین المللی از روز گذشته به طور گسترده ای به خبر ایجاد ارزرمز مشترک میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی واکنش نشان دادند.
 
رسانه های مختلفی چون گلف نیوز، کوین تلگراف، بیت کوین اکسچنج، بیت کوین و بیت کوین اکسنچ گاید با انتخاب تیترهای مختلفی به این موضوع پرداخته و اعلام کردند که امارات متحده عربی و عربستان سعودی مشترکا رمز ارزی باهدف تسهیل تراکنش‌های بین بانکی دو کشور راه‌اندازی می‌کنند.
 
بر این اساس، بانک مرکزی امارات متحده عربی  (UAE) و عربستان سعودی در حال کار بر روی یک ارز دیجیتال جدید برای استفاده از آن در پرداخت های برون مرزی هستند. در حالی که تاریخ دقیق رونمایی از این ارز دیجیتال هنوز نهایی نشده است اما احتمالا در صورت اجرایی شدن این ارز دیجیتال، در آن زمان تصمیم گیری خواهد شد که این ارزرمز برای استفاده مشتریان نخواهد بود و تنها برای استفاده بانک‌ها است.
 
آنطور که گلف نیوز، روزنامه اماراتی در این باره نوشته است، بانک های مرکزی عربستان سعودی و امارات متحده عربی و همچنین مقامات پولی دو کشور مشترکا توکن فرامرزی را مطرح خواهند کرد و در ابتدا از آن تنها برای تراکنش های میان بانک های دو کشور استفاده خواهد شد.
 
بانک های مرکزی امارات متحده عربی و عربستان سعودی از ابتدای سال 2017 تاکنون در حال همکاری با یکدیگر هستند و راه اندازی این پروژه مشترک به نوعی ارتقا همکاری های دوجانبه میان دو کشور محسوب می شود.

«مبارک الرشید  المنصوری» رئیس بانک مرکزی امارات متحده عربی در سال 2017 اعلام کرده بود که دو کشور امارات و عربستان سعودی در حال مطالعه بر فناوری بلاک چین با هدف فراهم کردن شرایط پرداخت میان بانک های دو کشور هستند. با این حال، دو کشور بسیار محتاطانه در زمینه چارچوب زمانبندی و نحوه اجرای این طرح اطلاع رسانی می کنند.
 
وی افزود: احتمالا این برای نخستین بار است که شاهد همکاری میان مقامات پولی و مالی دو کشور متفاوت بر سر موضوع ارزمجازی مشترک هستیم و امیدواریم که دستاورد این همکاری موجب گسترش همکاری های مشابه در منطقه خاورمیانه شود.
 
المنصور با اشاره به اینکه ارزمجازی مشترک عربستان و امارات متحده عربی اکنون تنها در مرحله تحقیقات قرار دارد و هیچ کارعمیق تری در این زمینه انجام نشده است، تاکید کرد: ارزدیجیتالی که هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است تنها برای استفاده میان بانک های دو کشور است چرا که می تواند موثر تر باشد.
 

 
بحرین به دنبال تبدیل شدن به هاب بانکداری خاورمیانه
 
در همین حال، بانک مرکزی بحرین نیز از تدوین پیش نوین قوانین مربوط به ارزرمزها خبر داد.
 
بانک مرکزی بحرین (CBB) از تدوین پیش نوین قوانین مربوط به پول های دیجیتال و صنعت ارزرمز در این کشور خبر داد و اعلام کرد که این ادقام با هدف معرفی بحرین به عنوان کشور پیشتاز در عرصه فین تک در منطقه و همجنین بازیابی نقش آن به عنوان اصلی ترین هاب بانکداری در منطقه خاورمیانه است.
 
در بیانیه ای که از سوی خبرگزاری بحرین در این باره منتشر شده آمده است: چارچوب این قوانین پاسخگوی نیازهایی از سوی بازار برا یاین خدمات و همچنین نیازمندی موجود برای به رسمیت شناختن فناوری های مالی است.

 

 

 

منبع:فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  48