دسترسی آزاد به اطلاعات نیازمند مطالبه‌گری مردم

رئیس سازمان فناوری اطلاعات عنوان کرد؛

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در دومین همایش شهر هوشمند اعلام کرد مطالبه‌گری باید از سوی شهروندان اتفاق بیفتد و قانون دسترسی آزاد به اطلاعات بدون مطالبه‌گری جامعه بی‌فایده خواهد بود. او در این باره گفت: «دسترسی آزاد به اطلاعات بدون مطالبه‌گری تبدیل به ابزار خونخواهی و انتقام‌جویی شده است.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در نشست تخصصی حرکت به سمت شهرهوشمند، الزامات و تجارت اعلام کرد بحث حکمرانی محلی و حکمروایی شهری مهم‌ترین اولویت کشور است. به گفته او تا زمانی که مدیریت یکپارچه شهری به طور کامل محقق نشود نمی‌توان از تجربیات جهانی استفاده کرد. سالاری تاکید کرد هوشمندسازی انتخابی نیست و اجباری است و برای پیشبرد آن باید هوشمندسازی را به یک دغدغه عمومی تبدیل کرد. سالاری اعلام کرد در حال حاضر در تهران هزار و ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری ایجاد شده است. او در پایان گفته‌هایش تاکید کرد حرکت به سمت شهر هوشمند برای شهرداری وشورا جدی است و این مساله نیازمند اتصال فاوای شهرداری به داده‌های پروژه دولت الکترونیکی است.

در ادامه این نشست، امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره شهر هوشمند گفت: «برای داشتن یک شهر با تولیدات خلاقانه نیاز به انسان‌های بااستعداد، تکنولوژی و روامداری (انسان‌هایی با توان پذیرش دیگری) داریم.» او بر این باور است که امر نو در همه گروه‌ها مورد مخالفت قرار می‌گیرد و هر چه تعداد مخالفان کمتر باشد، به این معنی است که جامعه پذیرنده‌تر است. او در ادامه با انتقاد از وضعیت روامداری در جامعه فعلی کشور گفت: «وزارت ارتباطات مسئول به اشتراک‌گذاری داده‌هاست و ما می‌بینیم که کسانی هستند که علاقمندند داده‌ها را نزد خود نگه دارند و برای این کار بهانه‌های متعددی می‌آورند.»

پس از ناظمی، عطاالله ملکی تبار، رئیس مرکز فناوری اطلاعات ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری به سخنرانی پرداخت. او اعلام کرد یکی از روش‌های یکپارچگی هوشمندسازی استفاده از احراز هویت بایومتریک است . در ادامه گفت: «همه طرفین درگیر در پروژه شهر هوشمند مانند دولت، شهرداری وشرکت‌های ارائه ‌دهنده خدمات هوشمندسازی باید فرآیندی را طراحی کنند و هماهنگی بین آنها سیاست‌گذاری و نقشه‌راه هوشمندی را مشخص خواهد کرد.»
 

 

 

منبع:ماهنامه پیوست

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  −  61  =