قیمت طلا به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید!

انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار آمریکا و تقویت احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب شد تا قیمت طلا امروز بالا باقی بماند و در نزدیکی بالاترین رقم ۵ ماه گذشته معامله شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم از 11 جولای تاکنون در اوایل امروز (1250 دلار و 55 سنت) با اندکی کاهش به 1247 دلار و 80 سنت رسید. قیمت طلا ی آمریکا نیز امروز 0.2 درصد رشد داشت و به 1254 دلار و 6 سنت رسید.

 ارزش دلار در برابر ین و یورو تضعیف شد، در حالی که به دلیل نگرانی ها از تنش های تجاری میان آمریکا و چین، ارزش شاخص ها در بازارهای بورس باز هم افت داشت.

دولت آمریکا اعلام کرده که در ماه نوامبر بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا تنها 155 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده، در حالی که اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار 200 هزار شغل را داشتند.

فدرال رزرو آمریکا روز جمعه از افزایش قریب الوقوع نرخ بهره پشتیبانی کرد، اما در عین حال از نامشخص بودن وضعیت سیاست پولی در آینده سخن گفت.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد، اگر مذاکرات تجاری آمریکا و چین تا اول مارس به موفقیت نرسد، تعرفه های جدید وضع خواهد شد.

در همین حال، گزارش ها از میزان صادرات و واردات چین در ماه نوامبر بسیار ضعیف تر از حد انتظار بوده و این نشان می دهد که با کند شدن تقاضای داخلی و بین المللی، ممکن است مقامات چینی اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از کاهش هر چه بیشتر رشد اقتصادی این کشور به کار ببندند.

منبع: اقتصاد آنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄  1  =