قیمت سکه کاهش یافت

بازار آزاد سکه در ادامه روند کاهشی نرخ ارز، امروز اندکی نسبت به روز قبل، با عقب نشینی ارزش‎گذاری شد. به گونه‌ای که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با اندکی کاهش قیمت، به سطح ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بازار آزاد سکه در ادامه روند کاهشی نرخ ارز، امروز اندکی نسبت به روز قبل، با عقب نشینی ارزشگذاری شد. به گونه‌ای که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با اندکی کاهش قیمت، به سطح ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسیده است.

بازار امروز سکه با ثبات نسبی همراه بود و معاملات بیشتر تحت تاثیر کاهش نرخ ارز قرار داشت. این در حالی است که بازار‌های جهانی طلا با تعطیلی همراه بودند و هر اونس طلا نسبت به روز قبل تغییری نداشت و در نتیجه در محاسبات نرخ طلای داخلی نیز تاثیری نگذاشت.

برای اطلاع از آخرین نرخ‌های بازار طلا و سکه تهران، محمد کشتی آرای در ادامه گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در خصوص آخرین قیمت‌های طلا و سکه اظهار داشت: امروز با توجه به تعطیلی بازار جهانی طلا، هر اونس طلا بدون تغییر نسبت به روز قبل، در سطح ۱۲۴۸ دلار قرار داشت. بر این اساس، هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش جزئی نسبت به پایان روز قبل، به قیمت ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که در روز‌های گذشته بهای این سکه تا مرز این ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم پیش رفته بود.

همچنین هر سکه تمام طرح قدیم نیز به قیمت ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان ارزشگذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۹۲۵ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان فروخته شدند. به گفته عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران در بازار امروز هر سکه یک گرمی ۶۴۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۴۳ هزار و ۹۰۰ تومان بود.  همچنین قیمت هر مثقال طلا هم که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به قیمت یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان عرضه شد.  

بر اساس این گزارش، امروز یکشنبه ۱۸ آذرماه ۹۷، صرافی‌های بانکی، هر دلار را ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان از مردم خریداری کرده و ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان به آن‌ها فروختند. همچنین نرخ خرید هر یورو ۱۲۹۰۰ تومان و نرخ فروش آن، ۱۳ هزار تومان است.

منبع: تابناک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  −  28  =