ثبات بازار ارز نتیجه بازگشت ارز صادرکنندگان است/حمایت دولت از صادرات ادامه دارد

نهاوندیان تاکید کرد:

معاون اقتصادی رییس جمهوری با اشاره به ثبات ایجاد شده در بازار ارز گفت: بازگشت ارز صادرکنندگان به بازار یکی از عواملی بوده که در هفته های اخیر سبب ثبات در بازار ارز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: حمایت جدی از صادرات و صادرکنندگان از طریق تسهیل تجارت و تقویت منابع ارزی کشور دو سیاست جدی دولت برای مقابله با تحریم های اقتصادی است.

نهاوندیان با اشاره به سیاست‌های ارزی و تجاری گفت: سیاست ارزی و تجاری کشور به صراحت و روشنی اعلام شده و خود صادرکنندگان هم کاملا با این سیاست همراه هستند تا ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور باز گردد.

وی ادامه داد: اینکه صادرکننده ای ارز خود را به مصرف واردات برساند یا در سامانه نیما یا از طریق بانک ها و صرافی ها عرضه کند به این معنی است که دست صادرکنندگان را در بازگرداندن ارز باز بگذاریم.

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: هدف اصلی استمرار صادرات است تا ارز حاصل از آن به ریال تبدیل شده و بتوان با آن خرید انجام داد یا تولید جدید داشت؛ این چرخه که یکبار تمام نمی شود بلکه باید مرتب تداوم داشته باشد.

نهاوندیان تاکید کرد: بازگشت ارز صادرکنندگان به بازار یکی از عواملی بوده که در هفته های اخیر سبب ثبات در بازار ارز شده است.

 

منبع:ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  18