از بررسی «چالش‌های بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز» تا «سنگینی شاپرک بر دوش بانک‌ها»

سی و ششمین شماره ماهنامه «بانکداری آینده» منتشر شد؛

شماره سی و ششم ماهنامه «بانکداری آینده» در قالب 6پرونده به سردبیری محمود فراهانی و در 132 صفحه و به قیمت 45 هزار تومان منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در سی و ششمین شماره از ماهنامه«بانکداری آینده» با نگاهی عمیق به چالش های پیش روی بانکها در شرایط فعلی و مدیریت بازار ارز برای کنترل و مهار تورم و نقدینگی به بحث و بررسی کارشناسی و تخصصی پرداخته شده است.آنچه در زیر می خوانید مختصری از موضوعات مورد بررسی در این شماره است.

پرونده درآمد:سودسازی گریز ناپذیر
در این پرونده به بررسی خط و مشی بانک‌ها در سودسازی به جای سودآوری طی سال های اخیر پرداخته شده است.همچنین با بررسی تحلیلی و آماری از سهام عرضه شده بانک های کشور در بورس اوراق بهادار،به بررسی میزان جذابیت این سهام در بورس پرداخته است.
در ادامه با مطلبی با عنوان«قمارسود»،نویسنده به ارائه راهکارهای ایجاد درآمد بانکی در دوران بحران پرداخته است.

 

پرونده هزینه:خسته از هزینه‌ها
در این پرونده با محوریت هزینه های شبکه بانکی، به گفت و گو با کاظم چاوشی؛مدیرکل مالی بانک ملت پرداخته شده که با عنوان«سنگینی شاپرک روی دوش بانک‌ها» به ارائه راهکارهای کاهش هزینه های بانکی در دوران تحریم پرداخته است.
همچنین در مطلبی با عنوان «خودکشی» به طور اختصاصی بررسی میزان و جایگاه هزینه های سپرده در میان بانک‌ها پیگیری شده است.
در ادامه، گزارش «در دام اختاپوس» نیز هزینه های غیرجاری بانک ها را با عنوان مرگ بانکی نشانه رفته و به سنگینی بار «نیروهای نابهره ور» بر دوش نظام بانکی پرداخته است.
در مطلبی با عنوان«دیزل الکترونیک»،راهبردهای کلیدی افزایش کارایی در بانک ها بررسی شده است. 

پرونده ارز:عرض ارزها
در این پرونده در گفت و گویی با سیدکمال سیدعلی؛مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات،میزان درآمدهای ارزی شبکه بانکی در دوران تحریم و نقش بانک مرکزی در بازار ارز طی ماههای اخیر در مطلبی با عنوان «از مُداخله تا مَداخل»مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
در ادامه در مطلب«دلاربازها»، با ارائه تحلیل های آماری به بررسی درآمدهای ارزی در سیستم بانکی طی 6 سال اخیر پرداخته و در مطلبی با عنوان «انحراف در سودآوری» به بررسی محل های سودآوری بانک‌ها طی سال های اخیر پرداخته است.
گزارشی با عنوان «دلاریزه کردن اقتصاد»،نحوه عملکرد بانک های ترکیه در مدیریت دلار و نقدینگی در بحران اخیر را مورد بررسی قرار داده است.

 

پرونده صادرات:حامی صادرات
در این پرونده به بهانه برگزاری مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه صندوق ضمانت صادرات،در مطلبی با عنوان «حامی صادرات» به انعکاس سخنرانی شخصیت های مطرح صادرات کشورهمچون سیدکمال سیدعلی؛مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات،مجتبی خسروتاج؛رئیس پیشین سازمان توسعه تجارت،علی صالح آبادی؛مدیرعامل بانک توسعه صادارت،محمد لاهوتی؛رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق ایران و برخی از صادرکنندگان پرداخته شده است.
در مطلبی با عنوان«کسب رتبه دوم در جهان»،به مرور 17 دستاورد صندوق ضمانت صادرات تا به امروز پرداخته شده است.
همچنین در گزارشی با عنوان «یک قرن تجربه»، عملکرد صندوق‌های ضمانت در دنیا از بدو تولد تاکنون مورد تحلیل قرار گرفته است.

 

پرونده فین تک‌ها:جامعه شناسی فناوری بانکی
این پرونده در میزگردی با حضور متخصصان و کارشناسان حوزه بانک و فناوری به بررسی واکنش جامعه در خصوص فناوری بانکی پرداخته که با عنوان «جامعه شناسی فناوری بانکی» در ابتدای این پرونده از شماره سی و ششم ماهنامه بانکداری الکترونیک منعکس شده است.
در ادامه پرونده نیز در مطلبی با عنوان «اکوسیستم فرابانکی» به گفت و گو با حمیدرضا مختاریان؛مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد پرداخته شده است.
در ادامه این پرونده،گفت و گوی دو نفره فرهاد اینانلویی و شاهین باباپور؛معاونان بانک ایران زمین در مطلبی با عنوان «مسیر دشوار» منتشر شده است.
عملکرد و پیشرفت شرکت پرداخت الکترونیک سداد، شرکت کارت اعتباری ایران کیش و بانک تجارت در مطالبی با عنوان «خیز سداد»، «رتبه اول در ارتقا» و «فراتر از لحظه» در ادامه پیگیری شده است.

پرونده سامانه‌های ملی:سامانه‌های پایدار
در این پرونده در گفت و گویی خواندنی با «نوشین مومنی واقفی»؛معاون امنیت سیستم ها و اطلاعات شرکت خدمات انفورماتیک، «عزم جدی برای امنیت» در این شرکت به بحث و بررسی گذاشته شده است.
در ادامه نیز عملکرد خدمات انفورماتیک به عنوان بازوی فناوری بانک مرکزی در قبل و بعد از تحریم ها مورد تحلیل آماری قرار گرفته است.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید یا درخواست اشتراک با شماره تلفن های 88644303 الی 5 تماس حاصل نمایید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  +    =  76