ثبات روزافزون بازار ارز در سایه برخود با اخلالگران/هجوم به بازار غیر مولد خرید و فروش پایان یافت

اقدام قاطعانه قوه قضائیه کارساز شد؛

به گفته یکی از فعالان اتاق بازرگانی ایران، روند نزولی نرخ ارز متاثر از اقدام قاطعانه قوه قضائیه در برخورد با اخلالگران بازار ارز بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در پی روند نزولی نرخ ارز در هفته‌های اخیر و تجربه ثبات نسبی در این بازار، فعالان اقتصادی معتقدند با توجه به این‌که افزایش ناگهانی نرخ ارز در ماه‌های گذشته غیرقابل پیش‌بینی و بیش از حد تصور بود، بنابراین لازم بود که نرخ آن کاهش یابد. البته برخی از کارشناسان معتقدند که این روند نزولی بیشتر علت سیاسی داشته و پارامترهای اقتصادی تاثیر چندانی بر نوسانات آن نداشته است.

در این رابطه احمد کیمیایی اسدی – عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به این‌که تب و تاب هجوم به سمت بازارهای غیرمولد کم شده، نرخ ارز نیز ثباتی نسبی پیدا کرده  است. البته باید در نظر داشت که اقدام قاطعانه قوه قضاییه در برخورد با اخلالگران بازار ارز در این روند نزولی و ثبات نرخ ارز موثر بوده است.

کیمیایی اسدی با تاکید بر این‌که مقداری هم از تب و تاب اولیه مردم که همه برای حفظ ارزش پول خود به بازارهای غیر مولد همچون سکه، ارز، خودرو و غیره هجوم آورده بودند، کم شده است، خاطرنشان کرد: دیگر از آن هجوم به بازارهای غیرمولد خبری نیست و در نتیجه بازار ارز آرام گرفته است.

 

 

منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  +    =  59