مهلت دوهفته ای در مورد طرح «شاتوت»

معاونت فناوری اطلاعات شهرداری تهران اعلام کرد:

معاونت فناوری اطلاعات شهرداری تهران به شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت الکترونیکی خرد شهری دو هفته مهلت داده‌است تا نظر خود در مورد طرح «شاتوت» را به این سازمان اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاون فنی شرکت فناوران ایمن شبکه فاش با بیان این مطلب اعلام کرد: «بررسی طرح این شرکت با نام «شاتوت» که مخفف شبکه اعتباری تخفیف و تقسیط است در جلسه «بررسی نظام پرداخت خرد شهری و ارائه طرح پیشنهادی تجمیع خدمات پرداخت در تاکسی‌ها» روز ششم آذرماه در محل سازمان فاوای شهرداری تهران، در دستور کار قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد که تمامی اعضای شرکت کننده تا دو هفته آینده طرح را بررسی و نظرات خود را به سازمان فاوای شهرداری تهران ارائه دهند.»

عماد ایرانی، درباره طرح شاتوت می‌گوید: «در این طرح ۵ بازیگر اصلی وجود دارد، مشتری، راننده، صادرکننده، پذیرنده و نهاد مرکزی. منظور از صادرکننده شرکت‌های سازنده اپلیکیشن‌های پرداخت هستند و منظور از پذیرنده، شرکت‌هایی است که برای اپلیکیشن‌ها کاربر جذب می‌کنند. براساس طرح شاتوت سهم پذیرنده‌ها از این بازار ۵۰ درصد و سهم صادرکننده‌ها ۳۰ درصد و سهم نهاد ناظر ۲۰ درصد خواهد بود.»

او اعلام می‌کند که در صورت تصویب این طرح، باید حداقل ۵ بانک برای اجرای آن همکاری کنند. به گفته ایرانی، پس از ارائه این طرح در جلسه، علیرضا قنادان رئیس سازمان تاکسیرانی مخالفت خود را با آن اعلام کرده است. برخی دیگر از حاضران هم با طرح مخالفت‌هایی داشتند و اجرای آن را «سخت» می‌دانستند و در نهایت تصمیم بر آن شد که اعضای حاضر، نظرات خود را تا دو هفته آینده به صورت مکتوب به سازمان فاوای شهرداری تهران ارائه کنند و پس از آن براساس نظرات ارئه شده درباره اجرا شدن یا نشدن آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

شاتوت، پلتفرمی است که حلقه واسط میان PSP ها و بانک‌ها و استارت‌آپ‌های تولیدکننده کیف پول‌های خرد شهری است. معاون فنی شرکت فناوران ایمن فاش یکی از موارد اختلاف در جلسه «بررسی نظام پرداخت خرد شهری و ارائه طرح پیشنهادی تجمیع خدمات پرداخت در تاکسی‌ها» را طرف پرداخت‌کننده کارمزد می‌داند و در این باره می‌گوید: «برخی بر این باور بودند که کارمزدها باید توسط مسافر پرداخت شود و برخی دیگر معتقد بودند کارمزد باید از حساب راننده کسر شود و من هم جز کسانی بودم که معتقدند کارمزد باید از حساب راننده کسر شود.»

به گفته او در این جلسه نزدیک به ۴۰ نفر از فعالان بخش‌های مختلف حوزه پرداخت حضور داشتند. این در حالی است که براساس پیگیری‌های پیوست برخی از اپلیکیشن‌های حوزه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی مانند اپلیکیشن تومن از برگزاری چنین  جلسه‌ای بی‌خبر بودند و از طرف سازمان فاوای شهرداری تهران به این جلسه دعوت نشده بودند. از سوی دیگر، سازمان فاوای شهرداری تهران از هیچ رسانه‌ای هم برای پوشش خبری این جلسه دعوت نکرده بود.

 

منبع: پیوست

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =