آگهی توزیع گواهینامه سپرده سهام

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در دوره ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ براساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده به ازای هر سهم ۲۳۴ ریال سود محقق کردکه به نسبت دوره مشابه سال گذشته با رشد ۱۹ درصدی همراه بود.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان که با نماد «رتاپ» و با سرمایه ۲.۷۳۲.۵۵۶ میلیون ریالی در بازار دوم بورس فعال است، این شرکت در تازه‌ترین شفاف‌سازی صورت‌های مالی «سود (زیان) خالص هر سهم» را ۲۳۴ ریال اعلام کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۱۹ درصدی مواجه بوده است.

افزایش ۱۹ درصدی «درآمدهای عملیاتی»

بر اساس شفاف‌سازی «رتاپ» و با توجه به‌صورت سود و زیان حسابرسی نشده در دوره یادشده «درآمدهای عملیاتی» این شرکت معادل ۴.۰۲۷.۶۸۵ میلیون ریال درج‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۸ درصدی را تجربه کرده است. از سویی دیگر «سود (زیان) عملیاتی» این شرکت در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ برابر با ۷۱۹.۵۹۰ میلیون ریال در صورت‌های مالی درج‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۲۰ درصدی «سود (زیان) خالص»

بر اساس این گزارش، «سود (زیان) ناخالص» شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در دوره مذکور معادل ۸۰۵.۵۰۱ میلیون ریال اعلام‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی همراه شده است.

افزون بر این، «سود (زیان) خالص» این شرکت در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ معادل ۶۴۰.۰۲۴ میلیون ریال اعلام‌شده است که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی در صورت‌های مالی ثبت‌شده است.

افزایش ۵۰ درصدی «سود (زیان) انباشته‌ پایان‌ دوره «

بر اساس این گزارش، «سود (زیان) انباشته ابتدای دوره» شرکت تجارت الکترونیک پارسیان بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ معادل ۱.۳۲۶.۶۹۴ میلیون ریال درج‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش ۷ درصدی را تجربه کرده است. همچنین «سود (زیان) انباشته‌ پایان‌ دوره» این شرکت در دوره یادشده معادل ۹۷۸.۴۶۷ میلیون ریال اعلام‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال ۹۶ با افزایش ۵۰ درصدی همراه شده است.

افزایش ۴۹ درصدی «سود قابل تخصیص»

این گزارش می‌افزاید: بر اساس شفاف‌سازی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان «سود قابل تخصیص» این شرکت بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ معادل ۱.۰۱۰.۳۴۱ میلیون ریال درج‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال ۹۶ با افزایش ۴۹ درصدی را تجربه کرده است.

کاهش ۴۶ درصدی موجودی نقد

همچنین بر اساس اطلاعات مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ ترازنامه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان «موجودی نقد» بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده به میزان ۱.۲۷۱.۹۶۸ میلیون ریال اعلام کرده که این رقم به نسبت ۱۲ ماه سال ۹۶ با کاهش ۴۶ درصدی مواجه شده است.

افزایش ۲۲ درصدی «جمع دارایی‌ها»

افزون بر این، بر اساس صورت‌های مالی "رتاپ" «جمع دارایی‌های جاری» این شرکت در دوره مذکور معادل ۸.۵۲۰.۲۵۴ میلیون ریال است که به نسبت به ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ اسفندماه سال ۹۶ با افزایش ۳ درصدی همراه بوده است. همچنین «جمع دارایی‌ها» شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در ۶ ماه نخست سال ۹۷ معادل ۱۲.۴۹۱.۹۷۳ میلیون ریال است که به نسبت سال مالی ۹۶ افزایش ۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

دارایی‌های نامشهود و مشهود

صورت‌های مالی این شرکت بیانگر این است که «دارایی‌های نامشهود» در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ معادل ۳۶.۴۰۷ میلیون ریال است که به نسبت به پایان سال ۹۶ با کاهش ۴ درصدی مواجه شده است. همچنین «دارایی‌های ثابت مشهود» با کاهش ۶ درصدی به نسبت ۱۲ ماه منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۶ در این دوره به ۲.۶۴۵.۹۷۷ میلیون ریال رسیده است.

کاهش ۴ درصدی «جمع بدهی‌ها «

بر اساس اطلاعات درج‌شده در صورت‌های مالی ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ «جمع بدهی‌های جاری» تجارت الکترونیک پارسیان معادل ۶.۹۸۸.۷۹۸ میلیون ریال درج‌شده که با کاهش ۱۴ درصدی به نسبت پایان سال مالی ۹۶ اعلام‌شده است. همچنین «جمع بدهی‌ها» این شرکت به نسبت پایان سال ۹۶ با کاهش ۴ درصدی در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ به رقم ۷.۸۱۲.۷۵۱ میلیون ریال رسیده است.

سرمایه شرکت

نگاهی جزئی‌تر به این شفاف‌سازی مشخص می‌کند: در این دوره مالی مذکور سرمایه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان ۲.۷۳۲.۵۵۶ میلیون ریال ثبت‌شده که به نسبت پایان سال مالی ۹۶ بدون تغییر اعلام‌شده است. درعین‌حال «اندوخته قانونی» این شرکت در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ با افزایش ۱۳ درصدی به نسبت ۱۲ ماه سال ۹۶ معادل ۲۷۹.۷۹۰ میلیون ریال در ترازنامه این شرکت درج‌شده است.

افزایش ۱۳ درصدی «جمع حقوق صاحبان سهام»

افزون بر این، «جمع حقوق صاحبان سهام» در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ با افزایش ۱۳ درصدی به نسبت پایان سال مالی ۹۶ به رقم ۴.۹۰۱.۸۶۵ میلیون ریال رسیده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =