اختصاص مبالغی از صندوق توسعه ملی برای رونق تولید و آرامش بازار

وزیر صنعت در نشست کارگروه بررسی تامین مواد اولیه پوشاک

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با عنایت مقام معظم رهبری و دولت مبالغی از صندوق توسعه ملی برای رونق تولید و آرامش بازار کنارگذاشته شده است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رضا رحمانی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه بررسی تامین مواد اولیه پوشاک در تهران با بیان اینکه دولت اهتمام بسیار به تامین کالاهای مورد نیاز مردم دارد بر بهره گیری از ظرفیت های اصناف در کشور تاکید و بیان کرد: اصناف باید خود را برای بهبود وضعیت بازار آماده کنند.
وی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کننده یا تعزیرات حکومتی داریم اما در کنار آنها باید توجه ویژه ای نیز به اتاق اصناف شود زیرا بازار آرام به نفع اصناف و تولیدکننده است.
به گفته وزیر صنعت تامین بازار از دغدغه های ملی دولت و شخص رئیس جمهوری است و همه تلاش ها به کارگرفته شده تا کالاهای مورد نیاز مردم در بازار بدون مشکل تامین شود.
رحمانی با قدردانی از کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک با بیان اینکه از این کارگروه حمایت کامل می کنیم بیان کرد: از اقداماتی که از انجام آن بسیار خشنود شدم نحوه فعالیت اتحادیه پوشاک و سایر اصناف مرتبط ازجمله بازار تهران بود که برای تامین مواد اولیه اقدام به تشکیل کارگروه کردند تا از این طریق مشکلات مربوط به حوزه خود را برطرف کنند.
وزیر صنعت ادامه داد: در زمینه نظارت بر تامین مواد اولیه از طریق کارگروه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و وزارتخانه از آن حمایت می کند.
رحمانی با استقبال از همکاری بازار و اصناف به منظور حل مشکلات بازار گفت: ارزی که دولت تامین می کند براحتی به دست نیامده و به همین دلیل مسئولیت سنگینی را بر دوش داریم.
رحمانی همچنین بر توسعه صادرات بویژه در شرایط کنونی تاکید و بیان کرد: می توان از فرصت های تحریم نهایت استفاده را در ارتقای کیفی تولید و افزایش صادرات به کار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: بعد از پوشاک، لوازم خانگی جزو ضروری ترین کالاهای مردم محسوب می شود که باید به ظرفیت های این بازار نیز توجه ویژه ای شود و نسبت به تشکیل چنین تشکل هایی برای آن مذاکره صورت گیرد.
تامین پارچه موردنیاز تولیدکنندگان پوشاک با قیمت مناسب (زیر قیمت بازار) به همت کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک، با مشارکت و همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و هیات امنای بازار تهران از امروز (پنجنشنبه) اجرایی شد.
امروز حواله تامین پارچه جین با قیمت مناسب (20 هزار تومان زیر نرخ بازار) در جریان جلسه کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک در تهران به تولیدکنندگان تحویل داده و اعلام شد که از هفته آینده به بعد نیز پارچه پیراهنی، شلواری، مانتو و …. با قیمت مدیریت شده و مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
در جلسه امروز این کارگروه تولیدکنندگان حوزه پوشاک پارچه جین را به عنوان مواد اولیه خود به قیمت هر متر 39هزار و 600 تومان دریافت کردند و این درحالیست که قیمت آن در بازار حدود 60 هزارتومان اعلام شده بود.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3