بزرگترین اشتباهات سرمایه گذاران کریپتو

درک ارزهای دیجیتال و جهان کریپتو به عنوان مفهومی بسیار جذاب ممکن است نیازمند کسب اطلاعات بیشتری از دانش مالی پایه ای باشد. جهان کریپتو و بازار آن هر دو بسیار غیر قابل پیش بینی هستند که دقیقا به همین دلیل معمولا زمان و صبر و شکیبایی زیادی صرف می کنیم تا بتوانیم درک درستی از هر دو داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این جهان نامطمئن FOMOها (افرادی که ترس از دست دادن سرمایه دارند)، FUD ها (افرادی که ترس و شک دارند) و HODL ها (افراد سرمایه دار)، یک چیز مطمئن وجود دارد و این است که به عنوان یک سرمایه گذار جدید ارزهای دیجیتالی شما مرتکب اشتباهاتی خواهید شد. گرچه این اتفاق کاملا مسلم است اما مهمترین چیز این است که از اشتباهات خود درس بگیریم.

در این رابطه جان ماکسل می گوید:

    می‌گویند یک فرد عاقل از اشتباهاتش درس می‌گیرد، اما یک فرد عاقل تر از اشتباهات دیگران می آموزد.

با یادگیری برخی از اشتباهات دیگر سرمایه گذاران، به طور بالقوه قادر به جلوگیری از افزایش هزینه ها  و ضرر و زیان های احتمالی خواهید بود. حتی اگر شما این اشتباهات را انجام دادید، به خودتان سخت نگیرید و بر رشد تمرکز کنید. برای کمک به شما برخی اتفاقات دردناک و خطاهای رایج که معمولا با ورود به دنیای کریپتو همراه است و لیستی از بزرگترین اشتباهات سرمایه گذاران کریپتو در قالب مقاله ارائه شده است.

عدم توجه کافی به موارد امنیتی

 

 این بخش شامل همه اشتباهاتی است که از عدم انجام تحقیقات مناسب در ارتباط با کیف پول خود و سرویس های کریپتو تا عدم حفاطت از کلیدهای خصوصی و نسخه های کپی شده مطمئن از دارایی خود، مرتکب می شوید.

بسیاری از سرمایه گذاران جدید کریپتو به این مسائل توجه کافی نمی‌کنند. عدم استفاده از تمام ویژگی های امنیتی ارائه شده توسط سرویس های کریپتو بسیار خطرناک است. به عنوان مثال، اگر چه در حال حاضر اغلب صرافی های دیجیتالی دارای احراز هویت دو مرحله ای هستند، اما تعداد اندکی از معامله گران زمانی را صرف راه اندازی هر دو مرحله می‌کنند.

همانطور که اکثریت سرمایه گذاران جدید عادت به نوشتن رمزهای عبور و کلید خصوصی ندارند، این مساله در رابطه با نگهدای نسخه کپی کاعذی اسناد نیز اتفاق می‌افتد. از آنجایی که کلیدهای خصوصی تنها راه و امکان شما برای بازگرداندن تمام دارایی کریپتویی شماست؛ بنابراین عدم حفظ و حراست از کلیدهای خصوصی می‎‌تواند خطرات شدیدی را به همراه داشته باشد. در طول تاریخ کوتاه ارزهای دیجیتالی،  صدها و حتی هزاران میلیون دلار  سرمایه کاربران به علت مفقود شدن کلیدهای خصوصی از دست رفته است.

سرمایه گذاری بیش از حد توان

این اولین قاعده سرمایه گذاری است و بیشتر معامله گران جدید اغلب آن را نادیده می‌گیرند. یک سرمایه گذار مسئول و هوشمند همیشه مهارت های مدیریتی لازم را برای تعیین میزان بودجه سرمایه گذاری داشته و به آن توجه خاصی می‌کند. نکته اساسی این است که هرگز تمام دارایی خود را در این زمینه سرمایه گذاری نکنید، زیرا نوسانات شدید و موارد غیرقابل پیش بینی بخش مهمی از ماهیت این عرصه است و به همان میزان که احتمال کسب ثروت وجود دارد احتمال از دست دادن آن نیز موجود است.

تحقیقات ناکافی

فرد بزرگ دیگری می گوید: “دانش قدرت است.” مفهموم کریپتو برخلاف تصورات اگر با مطالعه دقیقی همراه باشد به هیچ وجه مبهم و ناواضح نیست. هرچه بیشتر بدانید، بهتر است. بسیاری از سرمایه گذاران تازه کار در یافتن یک جامعه قابل اعتماد و یک پلتفرم مطمئن، ناموفق عمل می‌کنند. گاهی اوقات یک جستجوی ساده اینترنتی و خواندن یک راهنمای ساده می‌تواند تفاوت اساسی بین یک سرمایه گذاری خوب و یک سرمایه گذاری بسیار بد را مشخص کند.

احساسات خود را بروز دهید

صرف نظر از ذهنیت شما، واقعا سخت است که تحت تاثیر فومو(افرادی که ترس از دست دادن سرمایه دارند) قرار نگیرید. شتاب زده به سوی هر فرصتی برای بدست آوردن پول حرکت نکنید. آرامش خود را حفظ کنید، تحقیق کنید و مطمئن شوید که تمامی جوانب را درک می کنید. مهم این است که توجه داشته باشیم جهان کریپتو بسیار پویا است و شما روزانه با فرصت های گوناگونی مواجه می‌شوید. مهمترین نکته این است که به فومو نه بگویید و اجازه ندهید که حواشی رسانه ای شما را به درون یک حباب بکشاند.

فروش زود هنگام

 این یک موضوع بسیار بحث برانگیز است. با این وجود، یکی از بزرگترین اشتباهات سرمایه گذاران تازه کار عرصه کریپتو این است که دارایی خود را زمانی که قیمت به اندازه کافی بالا است، می فروشند. فروش بر اساس افزایش قیمت موقتی می تواند سازنده باشد اما معمولا این گونه نیست. ضروری است که یک برنامه مشخص برای فروش کریپتو خود داشته باشید. سرمایه گذاران زیادی هستند که معتقدند بهتر است کریپتو خود را نگه داشته و به دلیل نوسانات بازار آن را نفروشند. بحث اصلی در این رابطه این است که کریپتو ها هنوز یک مفهوم کاملا تازه هستند و بازار مجبور است که در سال های بعد تکامل و گسترش یابد. اما تصمیم نهایی با شماست.

نداشتن صبر کافی

غرض از حفظ و عدم فروش دارایی کریپتویی کسب سود در کوتاه مدت نیست بلکه ماحصل این حفظ و نگهداری سودی است که در بلند مدت بدست می‌آید. این امر ممکن است به نظر کمی اغراق آمیز باشد، اما بازار کریپتو تا حدودی شبیه به بازار سهام است. همانطور که وارن بافت دقیقا می گوید:

بازار بورس ابزاری است برای انتقال پول از افراد عجول به افراد صبور.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  +    =  31