معرفی شرکت‌ های فعال در حوزه امنیت کارت‌های اعتباری

استارتاپ‌ها به دنبال روشی برای کمک به مشتریان جهت حفظ اطلاعات و امنیت کارت‌های اعتباری هستند؛ زیرا تعداد افرادی که از این طریق دچار ضرر زیان‌های مالی شده‌اند، به طور چشم‌گیری بسیار زیاد است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نفوذ اطلاعاتی توسط هکرها روز به روز درحال افزایش است؛ اما روش‌های بسیاری جهت کاهش زیان‌های مالی وجود دارد. با ظهور تجارت الکترونیکی و استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند جهت انجام امور بانکی و سایر ابزار پرداخت دیجیتالی، میزان هک شدن توسط هکرها نسبت به روش‌های پرداخت سنتی بسیار بیشتر شده است. استارتاپ‌ها به دنبال روشی برای کمک به مشتریان جهت حفظ اطلاعات و امنیت کارت‌های اعتباری هستند؛ زیرا تعداد افرادی که از این طریق دچار ضرر زیان‌های مالی شده‌اند، به طور چشم‌گیری بسیار زیاد است.

طبق گفته Michael Kaiser، رئیس کل امنیت ملی، شرکت‌های بزرگ حجم عظیمی از اطلاعات محرمانه را از دست می‌دهند و این پدیده، باعث از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به شرکت‌ها در رابطه با حفظ اطلاعات آن‌ها می‌شود.

در ماه مارچ ۲۰۱۷، آقای Neiman Marcus در پرونده 2013 Attack، که اطلاعات کارت اعتباری مثل ویزا کارت  ۳۵۰ هزار مشتری به سرقت رفته بود، به میزان ۱/۶ میلیون دلار جریمه شد. گروه‌های بزرگ هکری از جمله Home Depot ،Wal-Mart و CVS در ۵ سال اخیر بزرگ‌ترین ابزار هک را در اختیار داشته‌اند، که هر کدام شامل میلیون‌ها اطلاعات فاش شده کارت‌های اعتباری هستند؛ در حقیقت با افزایش این حملات سایبری اعتماد مردم نسبت به ارگان‌هایی که اطلاعات شخصی آن‌ها را حفظ می‌کنند، از بین می‌رود.
معرفی شرکت‌ های فعال در حوزه امنیت کارت‌های اعتباری

Aaron Frank و Alex Cramer جزو قربانیانی بودند که اطلاعات کارت اعتباری آن‌ها دزدیده شده و کارت اعتباری آن‌ها در طول روز نامعتبر شده بود؛ آن‌ها هنگام خرید غذا متوجه شدند که کارتشان نامعتبر است. در مسیر برگشت Frank و Cramer مطلع شدند که آن‌ها جزوه ۴۰ میلیون نفری بودند که اطلاعات آن‌ها در دسامبر ۲۰۱۳ به سرقت رفته بود. به همین جهت تصمیم گرفتند که راه‌حلی بیابند و سرانجام از میان شرکت‌های بسیاری که در تلاش برای حفظ و تحت کنترل داشتن تراکنش‌ها و امنیت کارت‌های اعتباری بودند، استارتاپ را انتخاب کردند.

اکوسیستم پرداخت، تحت تغییرات بسیار است؛ ولی با این حال یک گسستگی میان امنیت اطلاعات شخصی مشتری و موسسه‌ها وجود دارد. شرکت‌هایی همچون Final ،Ondot و Billguard در زمینه امنیت کارت‌های اعتباری و امنیت اطلاعات مشتری فعالیت می‌کنند.

فاینال (Final)

پس از اتفاقی که در اروپا افتاد، Cramer و Frank اظهار کردند که تجربه یک شخص فقیر را داشته‌اند. از این رو وارد بازار کار کارت‌های اعتباری شدند. این تجربه تلخ و نفوذ اطلاعاتی، موجب شد تا شرکت امنیتی Final را تاسیس کنند.

Final یک ویزا کارت اعتباری است که به کاربران اجازه می‌دهد برای حفاظت از اطلاعات کارت اعتباری خود با ایجاد ارتباط با کارت مجازی بتوانند معاملات آنلاین خود را انجام دهند. ویزا کارت مجازی دارای رمز منحصر به فرد است که در هر فروشگاه یا سرویس خرید آنلاین می‌توان از آن استفاده کرد و به کارت اعتباری فیزیکی شما متصل است. این کارت‌های اعتباری مجازی دارای نرم‌افزار قابل نصب بر روی تلفن همراه هستند.

آن‌دات (Ondot)

اگرچه سازندگان Final بازار کارت‌های اعتباری را در اختیار دارند، Rachna Ahlawat، بنیان‌گذار Ondot، پلتفرمی ایجاد کرده که بانک‌ها و صادرکننده‌های کارت می‌توانند به مشتریان خود از طریق کارت‌های موجود خدمات ارائه دهند. پلتفرم‌های موجود بانک‌ها در نرم‌افزارها به گونه‌ای طبقه‌بندی شده‌اند که کاربر می‌تواند به چندین شکل، کارت اعتباری خود را کنترل کند.

کاربر می‌تواند کارت اعتباری خود را به GPS تلفن همراه خود متصل کند؛ در این صورت فقط اجازه خرید در ناحیه‌ای که حضور دارید را به شما می‌دهد؛ در صورت گم شدن کارت می‌توانید به طور موقتی آن را غیر فعال کنید و همچنین می‌توانید هر نوع داد و ستد و خرید را متوقف کنید. در کنار این مزایا، هر کاربر به راحتی برنامه را مورد انتقاد قرار می‌دهد. از نظر Ahlawat هنگامی که هویت و اعتبار در خطر باشد و یا از کارت‌های اعتباری سو استفاده شود، ضربه عظیمی برای امنیت شخصی فرد است.

بیل گارد (BillGuard)

بیل گارد با صدای تیک تیک در حال اجرا در وب‌سایت خود در هر زمان، نشان می‌دهد که چه مقدار از پول مشتریان را از به سرقت رفتن نجات داده است. BillGuard در تلاش است تا رسانه‌های اجتماعی را با امنیت کارت‌های اعتباری ترکیب کند. BillGuard برنامه‌ای است که به کاربر اجازه می‌دهد در صورت شناسایی موردی مشکوک در کارت اعتباری خود، به دیگر کاربران هشدار دهد. افرادی که در جستجوی این نرم‌فزار هستند، در APP STORE تحت عنوان Prosper Daily موجود است.

در این برنامه می‌توانید تمام حساب‌های خود را مشاهده کنید و درصورت مشاهده تهدید، آن را با گذاشتن علامت مشخص کنید تا دیگر کاربران هم مطلع شوند. این در حالی است که برای خود شخص مشکوک این علامت دیده نمی‌شود. علاوه براین، نرم‌افزار به مشتری هشدار می‌دهد که در موقعیتی که حضور دارد و خرید انجام می‌دهد، سرقتی از کارت اعتباری صورت گرفته است و کاربر را مطلع می‌کند. برخلاف Ondot این نرم‌افزار به اظهار نظرات پاسخ نمی‌دهد.

 

در عصر دیجیتال Final ،Ondot و Billguard تقریبا نرم‌افزارهای قدرتمند حال حاضر هستند که به مشتری کمک می‌کنند تا حساب‌های خود را از طریق دستگاه هوشمند خود نظارت و کنترل کند. با امنیت ایجاد شده برای کارت‌های اعتباری، کاربران بار دیگر اطلاعات خود را به طور امن در اختیار دارند. این سیستم‌های امنیتی امیدوار هستند که محیط امن‌تری ایجاد کنند.

 

منبع: پیمنت 24

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  24