برترین شهرهای کارآفرینی و استارتاپ در آمریکا

آمریکا یکی از پیشتازان در دنیای کارآفرینی و استارتاپ‌ها است. شهرهای مختلف این کشور به خوبی خود را با امواج جدید کسب‌وکار هم‌سو و همراه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ‌ها در شهرهای مختلف جهان در حال توسعه و گسترش است. آمریکا یکی از پیشتازان در دنیای کارآفرینی و استارتاپ‌ها است. شهرهای مختلف این کشور به خوبی خود را با امواج جدید کسب‌وکار هم‌سو و همراه می‌کنند. نتیجه درک درست فرصت‌ها در آمریکا، شکل‌گیری استارتاپ‌ها و مراکزی است که در حوزه‌های مختلف حرفه‌ای و علمی و… فعال هستند. در این مقاله به معرفی بهترین شهرهای کارآفرینی در کشور آمریکا پرداخته‌ایم. معیار انتخاب شهرهایی که در فهرست زیر قرار گرفته‌اند، شاخصه‌هایی بوده است که تعدادی از آنها به این شرح هستند: رشد استارتاپ‌ها، میزان مخارج و هزینه‌های معیشتی، جمعیت جوان تحصیل‌کرده و… .

۱. سان‌فرانسیسکو

سان‌فرانسیسکو با تعداد زیادی نیروی تحصیل‌کرده، پول و سرمایه‌ای زیاد که به کسب‌وکار های گوناگونش تزریق می‌شود یکی از بهترین شهرهای کارآفرینی به شمار می‌رود. فقط پول و دانش نیست کهباعث شده سان‌فرانسیسکو به مکانی پیشتاز و ممتاز بدل شود بلکه هنر، فرهنگ و سبک زندگی مردمان سانفرانسیسکو هم به شدت متفاوت و جالب است. هزینه زندگی در این شهر زیاد است اما از سوی دیگر، امکان به دست آوردن درآمد خوب هم وجود دارد.

۲. آستین

آستین هم دارای بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ استارتاپ است. نرخ بیکاری در آستین بسیار پایین اعلام می‌شود و رشد استارتاپ‌ها نیز بسیار چشم گیر است. آستین هم یکی از مکان‌های فوق‌العاده برای کارآفرینی به شمار می‌رود. هزینه زندگی در این شهر تقریبا نصف سان‌فرانسیسکو است اما از نظر پویایی و فضای فرهنگی عالی که در کنار زندگی پرشور حرفه‌ای و کاری در جریان است از سان‌فرانسیسکو چیزی کم ندارد. بسیاری از نیروهای کار استارتاپ‌های موفق آستین را جوانان پرشور نسل هزاره تشکیل می‌دهند.

۳. مینه‌پولیس

رشد ۱۲۱ درصدی استارتاپ‌ها و کارآفرینی در مینه‌پلیس، یکی از جالت‌توجه‌ترین آمارها در میان استارتاپ‌ها است. مینه‌پلیس یکی از بهترین شهرهای کارآفرینی آمریکا است و ضمنا هزینه‌های زندگی در آن نسبت به سایر شهرهای آمریکا بسیار کمتر است. وجود مرکز فناوری مینه‌سوتا یکی از شاخصه‌های مهم این شهر آمریکایی به شمار می‌رود.

۴. سن‌خوزه

سن‌خوزه هم به معنای واقعی کلمه، یکی از بهترین شهرهای کارآفرینی در آمریکا و البته در دنیا است. زندگی در این شهر پیشرفته و پر از فرصت‌های کارآفرینی بسیار پرهزینه است اما از سوی دیگر درآمد افراد بسیار در سطح بالایی قرار دارد. سن‌خوزه یکی از پیشگامان فناوری‌های نوین در دنیا است و نیروی دانشگاهی و کاری باسواد و جوان آن در خلق استارتاپ‌های مختلف و تولیدات فناوری و… بسیار موفق هستند.

۵. کلمبوس

در سال ۲۰۱۷ به واسطه پیشرفت‌های سریعی که کلمبوس در زمینه استارتاپ‌ها و کارآفرینی داشت، در تیتر بسیاری از خبرها ظاهر شده بود. برخی از مطبوعات هم به کلمبوس، لقب شهر استارتاپی را تقدیم کرده‌اند. تعداد جوانان تحصیل‌کرده‌ای که به عنوان بازوی کارآفرینی در این شهر فعالیت می‌کنند، بسیار زیاد است. اما در مقایسه با سایر شهرهای این فهرست، کلمبوس از نظر فرهنگی و زندگی شهری عقب‌تر است. هزینه‌های زندگی در این شهر هم بسیار معقول و مقرون به صرفه است.

۶. نشویل

نشویل هم یکی از بهترین شهرهای کارآفرینی در آمریکا است اما تفاوت‌هایی با سایر شهرهای فعال در زمینه کسب و کار و استارتاپ دارد. نشویل که به نوعی شهری برای اهالی موسیقی به شمار می‌رود، نسبت به شهرهای دیگر آمریکایی فعال در حوزه استارتاپ و کارآفرینی، از تعداد جوانان تحصیل‌کرده کمتری برخوردار است. هزینه زندگی، فرهنگ و حال‌وهوا در نشویل بسیار مطلوب است.

۷. سیاتل

شماری از برترین استارتاپ‌های آمریکا و جهان در شهر سیاتل آمریکا قرار دارد. این شهر از نظر هزینه‌های زندگی بسیار گران به شمار می‌رود و به طور متوسط حدود ۳۰ درصد از درآمدی که در ماه کسب می‌شود باید خرج امور معیشتی گردد. سیاتل از نظر کارآفرینی در حوزه فناوری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

۸. بوستون

بوستون علاوه بر اینکه یکی از بهترین شهرهای کارآفرینی در آمریکا است، یکی از مراکز اصلی تحصیلات دانشگاهی هم به شمار می‌رود. جمعیت جوان این شهر با سرمایه‌گذاری‌های کلانی که صورت می‌گیرد در زمینه استارتاپ‌های متنوع مشغول به فعالیت‌های نوین هستند اما مخارج زندگی در بوستون بسیار زیاد و مدیریت امور ماهانه معیشتی سخت است.

۹. پورتلند

شهر شلوغ و پرشور پورتلند هم از بهترین‌های استارتاپ و کارآفرینی است اما جمعیت تحصیل‌کرده آن نسبت به شهرهایی مانند سیاتل و بوستون کمتر است. هزینه‌های زندگی نیز به صرفه‌تر و ارزان‌تر تمام می‌شود. جو و فضای پویای پورتلند هم یکی از مزایای آن است.

۱۰. دِنور

جمعیت جوان دنور بسیار زیاد است. این جمعیت جوان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. نرخ بیکاری دنور پایین است و استارتاپ‌های رنگارنگی در آن مشغول به فعالیت و نوآوری هستند. هزینه اجاره‌خانه در دنور زیبا که با مناظر طبیعی‌اش دل‌نشین و دوست‌داشتنی است بسیار بالا است. اما دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی سریع و منظم از جمله مزایای آن به حساب می‌آید.

برای راه‌اندازی هر کسب و کار باید به مکان آن هم دقت زیادی شود. مکان و موقعیت از نظر جمعیت‌شناختی، اقلیمی، سیاسی و منابع در راه‌اندازی کسب‌ و کار بسیار مهم است. انتخاب شغل و قدم گذاشتن در راه استارتاپ‌ها هم باید با نیم‌نگاهی به موقهیت مکانی پیگیری شود. بدیهی است که آمریکا از پیشتازان عرصه کار و فناوری در جهان به شمار می‌رود و شهرهای مختلف آن با ارائه امکانات دانشگاهی و رفاهی مختلف در تربیت نیروهای کاری زبده بسیار معروف و سرآمد هستند. دانشگاه‌های بزرگ و معروفی که در این کشور وجود دارد، علاوه بر تربیت دانشجویان آمریکایی از سرمایه‌های دانشجویی کشورهای دیگر هم استفاده می‌کنند. انواع بورسیه‌های تحصیلی و حمایت‌های آکادمیکی که از دانشجویان خارجی به عمل می‌آید در تولید نیروهای فکری و خلاق برای راه‌اندازی استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای جدید مفید واقع می‌شود.

 

منبع: پیمنت 24

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  49  =  52