اعلام سیاست بانک مرکزی در مبارزه با پولشویی/ تاکید بر تعامل سازنده با کشورهای جهان

گزارش رییس کل بانک مرکزی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی؛

در جلسه امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه که با حضور رؤسای قوای مقننه و قضاییه و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تشکیل شد، رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار پول و سیاست بانک مرکزی برای مدیریت این بازار از جمله در زمینه مبارزه قاطع با پولشویی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رییس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گزارشی از عملکرد 7 ماهه و وضعیت بودجه کشور طی ماه‌های آینده سال جاری ارائه نمود و براساس این گزارش، پرداخت اعتبارات عمرانی در 7 ماه نخست امسال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشته و تدابیر لازم برای تأمین منابع برای اعتبارات هزینه‌ای با صرفه‌جویی‌های لازم، صورت گرفته است.  

در ابتدای جلسه امروز نیز گزارشی از اعلام مواضع دولت آمریکا و اظهارات مقامات آن کشور در خصوص تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نشان می‌دهد واقعیت‌های اقتصادی جهانی، آنان را ناگزیر کرده است که از توهّمات قطع فروش نفت ایران، فاصله بگیرند. در مقابل، دیگر کشورهای جهان از جمله چین، روسیه و اتحادیه اروپا، به صراحت مخالف سیاست‌های تحریمی آمریکا موضع گرفته‌اند.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی، سیاست تقویت تولید ملی و گسترش تعامل سازنده براساس منافع مشترک با دیگر کشورهای جهان را مورد تأکید مجدد قرار داد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که دولت آمریکا، هم در مجبور کردن دیگر کشورها به کاهش روابط اقتصادی با ایران و هم در سیاه‌نمایی آینده و ایجاد جَو منفی روانی در جامعه ایران ناکام خواهد ماند.

 

منبع:اقتصاد آنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  16