امارات هم به FATF پیوست

رویترز خبر داد؛

امارات متحده عربی قانونی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تصویب کرد که هدف آن همراه کردن قوانینش با استانداردهای بین المللی گروه ویژه اقدام مالی FATF است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،این قانون که موافق با شرایط و توصیه های گروه ویژه اقدام مالی FATF است، ساخت یک واحد اطلاعات مالی برای دریافت و بررسی گزارشهای مربوط به فعالیتهای مالی غیر قانونی را در بانک مرکزی توصیه می کند . FATF یک سازمان بین المللی است که استانداردهای جهانی برای مبارزه با فعالیت‌های مالی غیرمجاز وضع می کند .
امارات با سفت و سخت کردن قوانین مالیش، سعی دارد منافذ نظارتی را ببندد و این دیدگاه که کشورش به خاطر مناطق آزاد زیاد و نزدیکی جغرافیایی به ایران، محلی مناسب برای جریان های مالی غیرقانونی است را از بین ببرد. مرکز مالی بین المللی دبی در ماه جاری قوانین ضد پولشویی و تامین مالی تروریسم را به روز کرد .
شیخ حمدان بن رشید، وزیر دارایی امارات گفت:« این قانون ستون اصلی ضد پولشویی و تامین مالی تروریسم است و مربوط می‌شود به افزایش کارآمدی چارچوب‌های قانونی و سازمانی کشور» .
این قانون که به دنبال فرمان رئیس امارات، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان تصویب شد، یک سال پس از انتشار در روزنامه رسمی امارات اجرایی می شود .
این قانون نشان‌دهنده تسریع تلاش‌های امارات برای مدرن کردن فضای قوانین مالی کشور است. دولت در روز یکشنبه اعلام کرد قوانین جدیدی بر بانک مرکزی و فعالیتهای موسسات مالی نظارت خواهند کرد .
همگام با این قانون جدید، کمیته ای به رهبری رئیس بانک مرکزی تشکیل شد تا خطرات و تاثیرات تلاش برای متوقف کردن پولشویی و تامین مالی تروریسم در موسسات مالی را شناسایی و بررسی کند. مقامات همچنین موسسات مالی، سایر کسب و کارها و سازمانهای غیر انتفاعی را در مورد میزان پایبندیشان به این قانون ارزیابی می‌کنند .
این قانون جدید، قوانین وضع شده از سال 2002 در مورد مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را لغو کرد .
استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته برای تمرکز بر مبارزه با تامین مالی تروریسم به امارات، قطر و عربستان سفر کرد .

 

 

منبع:رویترز

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  +    =  62