از افتتاح حساب بانکی با استفاده از گوشی هوشمند تا ثبت درخواست وام و پرداخت چک

5 گام اساسی برای حرکت به سمت بانکداری دیجیتال

هیچ دلیلی ندارد که مشتری برای ثبت امضای خود و همچنین تایید اطلاعات شخصی و یا انتقال پول به شعبه مراجعه کند، هیچ روندی در بانکداری بیشتر از آنکه یک مشتری را وادار به مراجعه به شعبه می کند نمی تواند بد باشد، برای حرکت به سمت بانکداری دیجیتال نخست این موضوع را اصلاح کنید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فابانیوز، بسیاری از سازمان ها غرقِ در تغییرات موردنیاز برای تبدیل شدن به بانک دیجیتال شده اند. در ادامه به چند ایده که می تواند به آسانی به اجرا دربیاید و در نهایت منجر به افزایش درآمد، کاهش هزینه ها و بهبود تجربه مشتری شود اشاره می کنیم.
 
بهبود تجربه بانکداری بر موبایل
 
مشتریان به طور گسترده‌ای خدمات بانکی و موسسات مالی را بر اساس قابلیت‌های بانکداری دیجیتال آنها انتخاب می‌کنند. ارائه خدماتی چون مانده حساب و یا لیستی از تراکنش‌های بانکی بر روی گوشی هوشمند دیگر کفایت نمی‌کند و مشتریان خواستار عملکرد پیشرفته‌تری هستند.
 
در ادامه به ظرفیت‌های بانکداری مبتنی بر گوشی‌های هوشمند که صاحبان بانک‌ها می‌توانند به مشتریان خود ارائه دهند، نگاهی داریم:
 
بازکردن حساب بانکی با استفاده از موبایلی
 
در حالی که بسیاری از موسسات مالی ادعا می کنند که آنها به مشتریان و اعضای خود اجازه افتتاح حساب و یا ثبت درخواست وام بر بستر گوشی هوشمند را می دهند، درصد بسیار کوچکی از آنها این خدمات را بدون مراجعه به شعبه ارائه می دهند و این موضوع غیرقابل قبول است.
 
هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا مشتری برای ثبت امضای خود و همچنین تایید اطلاعات شخصی و یا انتقال پول باید به شعبه مراجعه کند، هیچ روندی در بانکداری بیشتر از آنکه یک مشتری را وادار به مراجعه به شعبه می کند نمی تواند بد باشد، نخست این موضوع را اصلاح کنید.
 
انتقال پول
 
مشتریان انتظار دارند قادر به انتقال آسان پول میان دو حساب بانکی در یک بانک و همچنین از یک بانک به بانک دیگری را داشته باشند. اگر شما هم اکنون این خدمات را ارائه می دهید، در نظر داشته باشید که این روند می تواند آسان تر از آن چیزی باشد که در نظر دارید.
 
پرداخت چک
 
این موضوع را فراموش کنید، جمله ای که می تواند در قبال پرداخت چک در قالب سرویس خدمات موبایلی به ذهن شما برسد. همانند انتقال پول اطمینان داشته باشید که این روند تنها به چند کلیک نیازمند است. به یاد داشته باشید که اگر فکر می کنید اجرای این سرویس و ارائه  آن دشوار است مهم نیست که این سرویس به آسانی قابل اجرا باشد. مشتریان اکنون این سرویس را در اختیار ندارند.
 
سپرده گذاری بر بستر موبایل
 
چندین تحقیق انجام شده نشان می دهد که مشتریان بانک ها و موسسات مالی تجربه بانکداری موبایل را بر اساس اینکه تا چه میزان پرداخت چک با گوشی هوشمند می تواند اسان باشد، می سنجند. اگر مشتری سه یا چهار بار برای پرداخت  سپرده خود تلاش کنند نشان می دهد که مشکلی در آن وجود دارد. و اینجاست که مشتری برای انجام کار خود به سرویس و یا اپلیکیشن دیگری مراجعه می کند.
 
پرداخت فرد به فرد
 
هیچ اتاق سیاست گذاری در زمینه پرداخت فرد به فرد وجود ندارد.مشتریان از اپلیکیشن هایی که اغلب دوستان آنها استفاده می کنند مانند پی پل و اسکور استفاده می کنند. انجام پرداخت فرد به فرد را برای مشتریان خود آسان کنید چرا که استفاده از آن افزایش پیدا خواهد کرد.

 

منبع: فابا نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

83  −    =  77