کیتکو :وضعیت مبهم طلا در این هفته

در این هفته از میان 32 کارشناس این سایت تنها 24 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند.در این میان 8 نفر به افزایش،9نفر به کاهش و 7 نفر هم بر عدم تغییر بهای طلا در این هفته رای مثبت دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از  طلا، به اعتقاد اکثر کارشناسان سایت کیتکو طلا در این هفته به علت افزایش بحران بدهی در اروپا و تقویت دلار به عنوان یک سرمایه امن با کاهش بیشتری رو به رو خواهد شد.

کیتکو ،در این هفته از میان 32 کارشناس این سایت تنها 24 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند.در این میان 8 نفر به افزایش،9نفر به کاهش و 7 نفر هم بر عدم تغییر بهای طلا در این هفته رای مثبت دادند.

کارشناسانی که افزایش بهای طلا در این هفته متمرکز شده اند دلیل این ادعا را در بروز چالش سیاسی در مناطق مهم ژئویولیتیکال می دانند که می تواند باعث حرکت صعودی بیشتر بهای طلا شود.این تعداد از کارشناسان بر این عقیده اند که بهای طلا حتی به 1629 دلار در شروع هفته و تا پایان هفته به 1645 دلار در هر اونس هم خواهد رسید.

اما در این میان بسیاری از کارشناسان بر کاهش این بها در این هفته رای مثبت دادند.این کارشناسان اعتقاد دارند که بحران بدهی در اروپا بسیار عمیق شده است و دیگر از کنترل خارح شده است.طلا به اعتقاد این کارشناسان در این هفته حتی مرز 1600 را می گذراند و به 1580 دلار در هر اونس می رسد.

در پایان تعدادی از کارشناسان هم عدم تغییر را برای اونس جهانی طلا پیشبینی کرده اند.انها بر این اعتقادند که سرمایه داران هنوز روزهای اولیه سال را پشت سر می گذارند و نمی توان به طور حتم ادعا کرد که بهای اونس جهانی طلا کاهش یا افزایش می یابد.

 

طلا هفته آینده گران می شود
 درجه خوشبینی تاجران طلا نسبت به افزایش قیمت این فلز گران بها در آینده با وخیم تر شدن بحران بدهی اروپا و افزایش تنش ها در منطقه خاورمیانه به حداکثر خود رسیده است.

به گزارش بلومبرگ ، بدتر شدن بحران بدهی اروپا و مسایل پیرامون موضوع هسته ای ایران موجب شده است طلا، طولانی ترین دوره افزایش بهای خود از ماه اکتبر (مهر ماه) تاکنون را تجربه کند.

10 تاجر از مجموع 22 تاجری که در پژوهش به عمل آمدها از سوی بلومبرگ شرکت کردند، انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد و پنج تاجر در این مورد نظری نداشتند، که این بالاترین نسبت از 9 دسامبر (18 آذر) تاکنون است.

دایره ضرب سکه در آمریکا که در ماه نوامبر (11 آبان تا 9 آذر) 41 هزار و در ماه دسامبر (10 آذر تا 11 دی) 65 هزار و 500 اونس سکه طلای عقاب نشان این کشور را فروخته بود، از ابتدای ماه ژانویه تاکنون (11 دی)، یعنی در عرض یک هفته، 45 هزار و 500 اونس سکه عقاب نشان فروخته است.

گفته می شود که انگلستان و فرانسه در نشست 30 ژانویه، به اتحادیه اروپا فشار خواهند آورد تا واردات نفت خام از ایران را در پاسخ به برنامه هسته ای این کشور متوقف کند.

ایران تهدید می کند در قبال تحریم نفت این کشور، تنگه هرمز که گذرگاه کلیدی برای عبور نفت جهان است را می بندد.

از سوی دیگر، 'لوکاس پاپادموس' نخست وزیر یونان هشدار داد، کشورش ممکن است به زودی با ورشکستگی اقتصادی رو به رو شود.

میزان نگهداری طلا توسط سرمایه گذاران از طریق صندوقهای سرمایه گذاری، پس از آن که این فلز گرانبها یازدهمین سال متوالی افزایش بها را تجربه کرد، تا نزدیک رکورد قبلی آن افزایش یافت.

'مارک اوبیرنی' مدیر عامل شرکت 'گلدکر' واقع در دوبلین، پایتخت ایرلند گفت: خطر بحران بدهی اروپا و تنش در منطقه خاورمیانه باید منجر به افزایش قیمت طلا شود.

وی افزود: به دلیل این که طلا یک دارایی ایمن است، تقاضا برای آن افزایش خواهد یافت.

بهای طلا امروز در بازار لندن یک هزار و 616 دلار و 80 سنت بود

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  −    =  72