گوگل تبلیغات صرافی‌های ارز دیجیتال در آمریکا و ژاپن را آزاد خواهد کرد

بر اساس پستی رسمی که در تاریخ ۲۵ سپتامبر از جانب گوگل منتشر شد، این غول فناوری درصدد تغییر سیاست‌های خود در قبال ارزهای دیجیتال در ماه اکتبر است و قصد دارد به برخی کسب‌وکارهای این حوزه در پلتفرم خود اجازه تبلیغات بدهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طبق این بیانیه رسمی از ماه اکتبر، گوگل در کشورهای آمریکا و ژاپن به صرافی‌های ارز دیجیتال ثبت شده اجازه تبلیغات بر روی پلتفرم گوگل ادوردز (Google Adwords) را خواهد داد. بخشی از متن بیانیه به این شرح است:

    تبلیغ‌کنندگان با توجه به کشوری که قصد نمایش تبلیغات در آن را دارند، باید توسط گوگل اعتبارسنجی و تصدیق شوند. تبلیغ‌کنندگان برای دریافت مجوز، پس از تغییر سیاست‌ها در ماه اکتبر قادر به درخواست خواهند بود.

این تغییر سیاست در ادامه تصمیم قبلی گوگل در ماه مارس است که تمامی کسب‌وکارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال را از خرید تبلیغات در گوگل ادوردز منع کرده بود. برخی افراد در صنعت ارزهای دیجیتال آن زمان این تصمیم را «غیرعادلانه» و «دردسرساز» توصیف کردند.

این غول تکنولوژی در توجیح تصمیم قبلی خود، عبارت «حفاظت از کاربران دربرابر پیشنهادات کلاهبردارانه» را به کار برد؛ البته گوگل علاوه بر تبلیغات ICOها، صرافی‌ها، کیف‌ پول‌ها و توصیه‌های تریدینگ در زمینه ارزهای دیجیتال را نیز منع کرده بود.

در اوایل سال جاری میلادی، دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر توییتر و فیس بوک نیز به تبعیت از تصمیم گوگل، بیانیه‌های مشابهی در موج منع تبلیغات ارزهای دیجیتال صادر کردند.

پس از این رخدادها، فیس بوک نظرش را درباره منع تبلیغات این صنعت تغییر داد و به شرکت‌های تایید شده مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال اجازه تبلیغ داد. این در حالی بود که ممنوعیت تبلیغات ICOها همچنان پابرجا بود؛ چیزی مشابه تصمیمی که گوگل اخیراً اتخاذ کرده است.

در ماه ژوئن و طی مصاحبه‌ای اختصاصی با کوین‌تلگراف، جیمی ولز موسس ویکی‌پدیا درباره تلاش‌هایی که برای قانون‌گذاری بلاک چین و صنعت ارزهای دیجیتال در حال انجام است، نظرش را اینگونه بیان کرد:

    شما نمی‌توانید ریاضیات را ممنوع اعلام کنید. همینطور شما نمی‌توانید بلاک چین را ممنوع کنید.

در ماه جولای، سرگی برین یکی از موسسان گوگل در گردهمایی بلاک چین که در کشور مراکش برگزار شد اعلام کرد که یکی از استخراج‌کنندگان اتریوم (ETH) است.

 

منبع: ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

22  −  14  =