روایت رحیمی از علت التهاب بازار ارز

معاون اول رییس جمهوری درباره نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر اظهار داشت: گروهی اندک با معاملات صوری که انجام می دادند و هماهنگی با بیگانگان سعی در اخلال در بازار ارز داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا ب'محمدرضا رحیمی  روز شنبه در نشست ملی صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما با تاکید بر این که در حال حاضر بیش از نیاز، دلار و سایر ارزها را در اختیار داریم، گفت: گروهی اندک با معاملات صوری و با خرید و فروش دلار در بازار اخلال می کردند و بعضی از دستگاه ها و رسانه ها نیز به این موضوع دامن می زدند.

وی تصریح کرد: آنها هر اقدامی را انجام می دادند تا نقصانی در حرکت ما ایجاد کنند، ولی نتوانستند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: در جابجایی ارز مشکل داریم اما ما راه حل هایی برای این موضوع داریم، از جمله اینکه در دولت ستاد تدابیر ویژه اقتصادی تشکیل شده و فعالیت آن همچنان ادامه دارد.

رحیمی با بیان این که سالانه 90 میلیارد دلار صادرات نفتی و 45 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم تصریح کرد: هر سال بین 30 تا 35 میلیارد دلار مازاد درآمد ارزی داریم و هیچ مشکلی در تامین ارز کشور وجود ندارد.

وی با بیان این که 'بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بانک ذخیره ارز و طلا است' گفت: برای بیش از 15 سال آینده طلای مورد نیاز کشور را ذخیره کرده ایم و همچنین ارز فراوانی را نیز در اختیار داریم.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: اگر همه هزینه های ارزی خود را انجام دهیم در سال بیش از 30 میلیارد دلار اضافه ارزی خواهیم داشت و از این حیث مشکلی نخواهیم داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =