اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی را بشناسید؛ از آپ، تاپ، سکه و ایوا تا آوا همراه، پات و کیپاد

معرفی 12 شرکت ارائه کننده خدمات پرداخت در ایران

بیش از یک دهه است که 12 شرکت ارائه کننده خدمات پرداخت الکترونیک در ایران با مجوز رسمی بانک مرکزی مشغول فعالیت هستند و خدمات مختلفی را در این زمینه ارائه می کنند. اردیبهشت ماه امسال اما این انحصار از سوی مصوبه هیئت دولت شکسته شد و 6 شرکت پرداخت یار نیز در کنار این 12 شرکت قرار گرفتند تا خدمات مشابهی را به مشتریان ارائه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اگر تا یک دهه پیش این تبلیغات مربوط به بانک ها و تسهیلات آنها بود که بیلیبوردهای شهری و تلویزیونی و رادیویی را تماما به انحصار خود درآورده بود، بی شک امروز این شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت هستند که با ارائه خدمات متنوع  و به روز در عرصه خدمات الکترونیک جا پای بانک ها گذاشته اند و در هر تبلیغات ریز و درشتی در صدا و سیما و بیلبوردهای شهری و … به چشم می خورند و بر سر زبان ها افتاده اند.
 

بیش از یک دهه است که 12 شرکت ارائه کننده خدمات پرداخت الکترونیک در ایران با مجوز رسمی بانک مرکزی مشغول فعالیت هستند و خدمات مختلفی را در این زمینه ارائه می کنند. اردیبهشت ماه امسال اما این انحصار از سوی مصوبه هیئت دولت شکسته شد و 6 شرکت پرداخت یار نیز در کنار این 12 شرکت قرار گرفتند تا خدمات مشابهی را به مشتریان ارائه کنند.

اما شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت چه فعالیت هایی در این زمینه انجام میدهند؟ خدمات پرداخت (PSP)، فراهم آوردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پرداخت الکترونیک، کارت‌خوان (POS)، درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)، موبایل (USSD) و اینترنت از جمله مهمترین خدمات و فعالیت های این شرکت ها به شمار می رود.
 
در ادامه نگاهی داریم به 12 شرکت ارائه کننده خدمات پرداخت در ایران.
 
شرکت آسان پرداخت پرشین/ آپ
 
شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ به عنوان شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP)، با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد. اپلیکیشن موبایلی این شرکت با نام آپ در حال فعالیت است و خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می کند. کد دستوری موبایلی این شرکت نیز 733* است.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت آسان پرداخت پرشین http://asanpardakht.ir  مراجعه کنید.
 
شرکت به پرداخت ملت/ سکه
 
شرکت به پرداخت ملت با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را از سال 1384 بعنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP(Payment Service Provider با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. ارائه دستگاه های کارتخوان، درگاه پرداخت الکترونیک، برنامه موبایلی سکه و کیوسک غیرنقدی با هدف انتقال وجه از جمله مهمترین خدمات شرکت به پرداخت ملت به شمار می رود.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت شرکت به پرداخت ملت http://behpardakht.com  مراجعه کنید.
 
شرکت پرداخت الکترونیک سامان/ 724*
 
شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با هدف ارائه راهکارهای نوین پرداخت الکترونیک و با تمرکز بر دو حوزه خدمات کارت و ايجاد شبکه فراگير پذيرندگان کارت در تیر ماه سال 82 آغاز به کار کرد. این شرکت موافقت اصولی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را در سال 1383 دریافت کرد.
 
ارائه خدمات تجارت الکترونيک، ارائه راه حل‌های پرداخت‌های خرد و کلان اينترنتی، نصب و پشتياني دستگاه‌هاي کارتخوان فروشگاهي ، ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری پرداخت به شبکه‌هاي بانکی، سازمان‌های دولتي و بانک‌ها ، ارائه راه حل و اجراي طرح‌هاي جامع در زمينه گسترش انواع کارت‌های الکترونيکی متناسب با نياز مشتری و ارائه خدمات پرداخت از طریق تلفن همراه از جمله مهمترین خدمات شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش است. کد دستوری موبایلی این شرکت نیز با شماره 724* قابل دسترسی است.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت پرداخت الکترونیک سامان  http://www.sep.ir  مراجعه کنید.
 
شرکت پرداخت نوین آرین
 
شرکت پرداخت نوین آرین با هدف گسترش شبکه و ارائه خدمات نوین پرداخت الکترونیکی در فروردین ماه سال 1385 تاسیس گردید و در حال حاضر به عنوان یکی از شرکت‌های دارای مجوز از بانک مرکزی و شاپرک (شبکه پرداخت الکترونیک کارت) در حوزه پرداخت الکترونیک مشغول به فعالیت است.
 
نصب، راه‌اندازی و راهبری دستگاه‌های پایانه فروش با قابلیت پذیرش کارت‌های عضو شبکه شتاب Online و Offline، نصب، راه‌اندازی و راهبری دستگاه‌های خودپرداز (ATM)، نصب، راه‌اندازی و راهبری دستگاه‌ های کیوسک خدمت‌رسانی، ارائه خدمات پرداخت آنلاین و درگاه پرداخت اینترنتی و ارائه خدمات پرداخت موبایلی از جمله خدمات شرکت پرداخت نوین آرین است.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت شرکت پرداخت نوین آرین http://pna.co.ir مراجعه کنید.
 
شرکت تجارت الکترونيک پارسيان/ تاپ
 
شرکت تجارت الکترونيک پارسيان(تاپ) با نام تجارت الکترونيک ايرانيان سال 1379 به‌ صورت شرکت سهامي خاص تأسيس و فعاليت گسترده خود را در زمينه ايجاد و توسعه شبكه‌هاي پرداخت الكترونيكي در كشور به عنوان یکی از دوازده شرکت ارائه خدمات پرداخت الکترونیک دارنده مجوز از بانک مرکزی ایران آغاز کرد.
 
کارت خرید، کارت هدیه، کارت‌های ارزی پارسیان، سامانه پرداخت اینترنتی تاپ، کارتخوان‌های فروشگاهی ثابت، سامانه پرداخت همراه تاپ، سامانه IVR تاپ، دانلود اپلیکیشن تاپ و اپلیکیشن موبایلی تاپ از جمله محصولات و خدمات این شرکت به شمار می روند.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت تجارت الکترونيک پارسيان http://pec.ir مراجعه کنید.
 
پرداخت الکترونیک سداد/ ایوا
 
شرکت پرداخت الکترونیک سداد در سال 1393 از سوی بانک ملی، بزرگترین نهاد بانکی خاورمیانه، ماموریت یافت تا به ارائه خدمات نوین پرداخت الکترونیکی بپردازد و پاسخگوی نیازهای جامعه در این زمینه باشد.
 
ارائه کارتخوان فروشگاهی، کارتخوان متصل به سیستم، درگاه پرداخت اینترنتی، درگاه پرداخت موبایلی با نام ایوا، تراکنش و صورتحساب پذیرندگان و کارتخوان موبایلی از جمله محصولات و خدمات این شرکت به شمار می رود.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد http://sadadpsp.ir مراجعه کنید.
 
شرکت سایان کارت
 
شرکت سایان کارت در سال 1379 تاسیس و با هدف ارائه خدمات پرداخت به گروه سایپا، فعالیت خود را در سال 1380 آغاز نموده .در شهریور 1384 موفق به اخذ مجوز به عنوان موسسه ارائه دهنده خدمات پرداخت P.S.P (Payment Services Provider) از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردید.
 
 از آن تاریخ تاکنون سایان کارت با استفاده از سیستم های نرم‏افزاری و سخت افزاری ویژه در راستای پیاده سازی روشهای تبادل پول الکترونیکی، اقدام به صدور انواع کارتهای هوشمند و نصب دستگاههای پایانه فروش P.O.S در مراکز فروش کالا و خدمات نموده است.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت سایان کارت http://sayancard.ir مراجعه کنید.
 
فن آوا کارت/ آوا همراه 767*
 
شرکت فن آواکارت به صورت سهامی خاص، با هدف «ارائه خدمات ایمن، موثر، ارزان و در جهت توسعه ابزارهای پرداخت» در سال ۱۳۸۲ به عنوان عضوی از گروه بزرگ فن آوا (سهامی عام) در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. این شرکت پس از دریافت مجوز PSPاز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را با صدور کارت های اعتباری آغاز و در سال ۱۳۸۸ به همکاری با بانک ها در زمینه تامین، نصب و پشتیبانی دستگاه های کارتخوان در سطح کشور نمود.
 
نصب و راه اندازی و پشتیبانی دستگاههای پایانه فروش، ارائه کننده خدمات مبتنی بر کارت‌های الکترونیکی، عرضه کننده خدمات پرداخت، مسئول پیاده سازی و پشتیبانی سیستمهای بانکی، توزیع کارتخوان ها و ایجاد بستر شبکه و سوئیچ برای شبکه الکترونیکی پرداخت و بازاریابی و ارائه خدمات بانکداری الکترونیک به بنگاههای اقتصادی از مهمترین خدمات فن آوا کارت به شمار می رود.
 
برنامه موبایلی آوا همراه و کددستوری موبایلی 767* نیز از دیگر محصولات و خدمات این شرکت به مشتریان به شمار می رود.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت فن آوا کارت  https://www.fanavacard.ir مراجعه کنید.
 
 
شرکت کارت اعتباری ایران کیش/ پات
 
شرکت کارت اعتباری ایران کیش در فروردین ماه سال1382 با ماموریت «صدور و ارايه خدمات کارت اعتباری» آغاز به فعالیت کرد. شركت كارت اعتباري ایران کیش با درک ضرورت توسعه ارايه خدمات پرداخت الکترونیک و نقش آن در توسعه پایدار و همه جانبه کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در شهریور ماه 1385 با تایید صلاحیت‌ها و فعالیت‌های شرکت مجوز ارائه خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) را به شرکت اعطا نمود. نرم افزار موبایلی پات نیز از جمله خدمات این شرکت به مشتریان محسوب می شود.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت کارت اعتباری ایران کیش http://irankish.com  مراجعه کنید.
 
شرکت مبناکارت آریا/مبنا پی
 
شرکت مبنا کارت آریا در سال 1386، به منظور ارائه راهکارهای جامع فناوری مورد نیاز بانک‌ها و سایر موسسات مالی و اعتباری، طراحی و اجرای اتوماسیون‌های بانکی، ارائه خدمات پرداخت الکترونیک و بانکی اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، واردات و فروش کارت‌های الکترونیک هوشمند، پیاده سازی سامانه‌های امنیتی مرتبط به حوزه پرداخت، شخصی سازی کارت‌های هوشمند و اخذ نمایندگی‌ها و سایر فعالیت مرتبط تاسیس گردید.
 
اپلیکیشن موبایلی این شرکت با نام مبناپی خدمات متنوعی را به مشتریان در زمینه پرداخت ارائه می کند.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت مبنا کارت آریا  http://www.mabnacard.com  مراجعه کنید.
 
شرکت الکترونیک کارت دماوند/ دکا
 
شرکت الکترونیک کارت دماوند اواخر سال 83 با برنامه عملیاتی سه ساله برای بازاریابی-نصب و راه اندازی-پشتیبانی 150000 دستگاه پایانه فروش فروشگاهی (pos) آغاز به کار کرد و نهایتاً بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با صدور مجوز در 85 با تاسیس این شرکت موافقت نمود.
 
اپلیکیشن موبایلی «دکا» خدمات و محصولات شرکت الکترونیک کارت دماوند را به مشتریان ارائه می کند.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت الکترونیک کارت دماوند http://ecd-co.ir مراجعه کنید.
 
پرداخت الکترونیک پاسارگاد/ کیپاد
 
شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد (سهامی خاص) به عنوان یکی از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد و با مسؤولیت راهبری خدمات پرداخت الکترونیک سال 84  آغاز به کار کرد. این شرکت با حفظ استانداردهای بین المللی خدمات پرداخت الکترونیک، اقدام به بستر‌سازی جهت ارایه خدمات پرداخت الکترونیک با استفاده از ابزارهای نوین این صنعت نموده است.
نرم افزار موبایلی کیپاد خدمات این شرکت در زمینه پرداخت الکترونیک را به مشتریان ارائه می کند.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد http://pep.co.ir مراجعه کنید.

 

منبع: فابا نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  7