ارز از چند نرخی خارج می شود

وعده وزیراقتصاد:

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ابراز ناخرسندی از چند نرخی شدن ارز در بازار گفت: یکی از خواسته های ما از بانک مرکزی این است که ارز باید از این حالت خارج شود و به سمت نظام تک نرخی حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید شمس الدین حسینی در حاشیه افتتاح مرکز اقتصادی و سرمایه گذاری خوزستان در گفتگو با خبرنگاران در اهواز افزود: چنانچه اختلاف نرخ ارز در بازار بیش از دو یا سه درصد باشد، رانت شکل خواهد گرفت و سفته بازی در بازار صورت می گیرد.

وی جلوگیری از نوسانات نرخ ارز را دومین خواست دولت از بانک مرکزی خواند و گفت: باید با تدابیری به سمت تثبیت نرخ ارز در بازار حرکت کرد و دولت نیز در این راستا از بانک مرکزی حمایت می کند.

حسینی به موفقیت آمیز بودن مرحله نخست هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: هدفمندی یارانه‌ها یک برنامه است و اکنون این قانون تکلیفی بر دوش ماست که باید در طول پنج سال اجرا شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ادامه مراحل بعدی این قانون گفت: طبیعی است نه تنها مرحله دوم بلکه مراحل دیگر آن را دولت باید اجرا کند و چنانچه اجرا نکند در واقع دولت از اجرای قانون سرباز زده است به همین دلیل مجلس و بخش‌های مختلف از دولت این مطالبه را دارند که مراحل دیگر قانون اجرا شود.

وی به ناکارآمدی تحریم های ظالمانه قدرت های استکباری اشاره کرد و گفت: برای مقابله با تحریم ها باید از ظرفیت‌های اقتصاد ملی بیشتر استفاده کنیم.
حسینی تصریح کرد: با وجود تحریم ها و علی‌رغم همه دشواری‌ها، دشمنی‌ها و تنگ‌نظری‌هایی که وجود داشت، دولت موفق شد با همکاری فعالان اقتصادی اقدام های موثری را انجام دهد.

وی افزود: بورس ایران در سالی که تحریم بودیم به خاطر استفاده از ظرفیت‌ها و مدیریت خوب دولت و پشتیبانی ارکان نظام در سطح بورس‌های دنیا رتبه اول را کسب کرد و این در نوع خود بزرگترین توفیق ما بود.

وی ادامه داد: اگر کشورهای استکباری تلاش می‌کنند جلوی استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را بگیرند اما می‌توان با انجام اقداماتی در استان‌ها و کشور هزینه سرمایه‌گذاری را کاهش داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بر همکاری رسانه‌ها و اصحاب قلم در شکستن تحریم‌هایی که بر کشور حاکم می‌شود تاکید کرد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  15