افزایش قیمت جهانی طلا تا ۱۶۱۴ دلار/روند صعودی فلز زرد در سال ۲۰۱۲

طلا در روز چهارشنبه تحت تاثیر جلسه ی رهبران اروپایی سرانجام با جهشی دیگر رو به رو شد و به 1614 دلار در هر اونس هم رسید. در همین حال رئیس اتحادیه کشوری طلاوجواهر، سال 2012 میلادی را برای بازار طلا سال پرنوسانی اعلام کرد وگفت: بازار طلا در سال آتی میلادی صعودی است ولی شیب و شتاب آن معلوم نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از  طلا از خبرگزاری رویترز در ادامه فعالیت های خسمانه ی اتحادیه اروپا، رهبران اروپایی در روز چهارشنبه طی جلسه ای به توافقات اولیه بر سر عدم واردات نفت از ایران رسیدند و به دنبال این موضوع می باشند که این مسئله را هرچه سریعتر به اجرا برسانند.

این موضوع باعث شده است که از سویی بهای نفت با افزایشی دیگر روبه رو شود و نفت برنت دریای شمال با 1 دلار افزایش حتی به 113 دلار به ازای هر بشکه برسد. این افزایش درحالی اتفاق افتاده است که بهای اونس جهانی طلا با توجه به ایجاد ترس و اضطراب در میان سرمایه داران با افزایش رو به رو شده است.

لازم به ذکر است که طلا با اعلام ساعت 15:27 دقیقه به وقت لندن با 0.7 درصد با 1614 دلار و 10 سنت در بازارهای مبادلاتی کامکس نیویورک رسید.

رئیس اتحادیه کشوری طلاوجواهر، سال 2012 میلادی را برای بازار طلا سال پرنوسانی اعلام کرد وگفت: بازار طلا در سال آتی میلادی صعودی است ولی شیب و شتاب آن معلوم نیست.

سیر صعودی طلا در 2012

 محمد کشتی آرای به طلا اظهار داشت:طلا در سال گذشته میلادی برخلاف سال های قبل از آن که در ماه دسامبر نوسان آن بر سیر افزایشی بود، سال 2011 با توجه به وضع اقتصادی دنیا برخلاف سیر طبیعی بازار ، روندی نزولی داشت.

وی افزود: بااین حال در سال گذشته میلادی هر اونس طلا 143 دلار افزایش یافت که این افزایش بها در این سال، کمتر از سالهای قبل از آن بوده است و دلیل آن را می توان در بحران مالی و توقف رشد اقتصادی در دنیا جستجو کرد.

کشتی آرای ضمن اعلام افت رشد اقتصادی هند و چین و کاهش میزان تقاضا برای خرید طلا در این سال تاکید کرد: دراین سال طلا به رکورد بی سابقه 1914 دلار دست یافت و با توجه به این احوال، پیش بینی بهای طلا در سال 2011 را مشکل کرد.

رئیس اتحادیه کشوری طلاوجواهر در رابطه با بازار طلای داخل در سال میلادی گذشته نیز گفت: نوسانات ارز دراین سال که حتی برای یک ساعت بعد هم پیش بینی را مشکل کرده بود و باعث نوسان بهای طلا شد و چیزی که برای مردم بیشتر از اخبار خارجی طلا جالبتر است، اوضاع بازار ارز و طلای داخل است.
وی بحث تحریمها و تحریم بانک مرکزی را در نوسان ارز مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته در بازارهای در بازارهای داخلی 33 درصد رشد ارز داشته ایم که همین میزان رشد در افزایش بهای طلا و سکه موثر بوده است ، که مقداری از این رشد را کاهش بهای جهانی طلا پوشش داده است.

کشتی آرای، نوسان اونس را در تعطیلات سال نو میلادی جزئی اعلام کرد و گفت : در سال جدید میلادی در بازار داخلی خیلی از کشورها بهای طلا به دلیل رشد تقاضا با افزایش همراه است و پیش بینی می شود با توجه به روندی که از سال 2008 میلادی آغازشده است، بهای جهانی طلا دراین سال صعودی باشد ولی منحنی، شیب و یا شتاب آن مشخص نیست.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  4  =