کاهش ارز مسافرتی به ۱۰۰۰ دلار

بر اساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی فروش ارز مسافرتی برای هریک از مسافران هوایی به مقصد تمام کشورها ( به استثناء عراق و سوریه که 400 دلار است) به 1000 دلار یا معادل آن به سایر ارزها کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: این بانک طی بخشنامه شماره1029 /60 مورخ 12/10/1390به کلیه شعب ارزی بانک ها اعلام کرد:فروش ارز مسافرتی برای هریک از مسافران هوایی به مقصد تمام کشورها ( به استثناء عراق و سوریه که 400 دلار است) به میزان 1000 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و فروش ارز مسافرتی به مسافرین زمینی، ریلی  و دریایی کلیه کشورها به میزان400 دلار یا معادل آن به سایر ارزها می باشد.

ضمناً در کلیه موارد فوق ، فروش ارز مسافرتی به نرخ بازار فرعی و یکبار در سال صورت می گیرد.
براساس این بخشنامه فروش ارز مسافرتی به مسافرین با سن قانونی کمتر از 2 سال امکان پذیر نبوده و برای سنین 2 تا 12 سال به میزان 50 درصد در هر یک از حالات فوق خواهد بود .

لازم به ذکر است فروش ارز مسافرتی به زائرین عمره مفرده ، صرفاً از طریق بانک ملی ایران و با ارائه لیست مشخصات زائران که توسط دفاتر سازمان حج و زیارت تایید شده باشد ، بدون ارائه بلیت و گذرنامه یک بار در سال و حداکثر تا سقف 400 دلار به نرخ بازار فرعی و با رعایت شرایط سنی فوق الذکر امکان پذیر می باشد .

متن کامل بخشنامه مذکور در پایگاه اطلاع رسانی این بانک به نشانی http://www.cbi.ir/page/2565.aspx بخش مجموعه مقررات ارزی قابل دسترسی است .

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =