برات الکترونیک بستر جدید تزریق اعتبارات

مدیر اداره کل‌تحقیقات و برنامه‌ریزی بانک ملی با اشاره به پیاده‌سازی سامانه سککوک در این‌بانک گفت:این سامانه با بهره‌گیری از برات الکترونیک بستری برای تزریق‌اعتبارات به‌صورت هدفمندوشفاف فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بهرام واقفی اظهار داشت: برات الکترونیک در سامانه سککوک پیاده‌سازی شده و این سامانه راهکار مناسبی برای ایجاد اشتغال از طریق تزریق منابع اعتباری به صنایع مختلف به‌صورت شفاف است.

وی تصریح کرد: با توجه به تنگناهای اعتباری که در شبکه بانکی وجود دارد، سامانه سککوک بستری برای تأمین مالی از طریق برات الکترونیک و به‌صورت اعتباری به وجود آورده تا منابع مالی و اعتبارات به‌صورت هدفمند در جهت ایجاد اشتغال پایدار به کسب‌وکارها هدایت شود.

واقفی افزود: سامانه سککوک بستری برای تزریق اعتبار در سطح کشور به‌صورت هدفمند و شفاف است.

وی خاطرنشان کرد: در سامانه سککوک پولی ردوبدل نمی‌شود و فرآیند تأمین مالی بنگاه‌ها از طریق برات الکترونیک و تضمین صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دیگر صندوق‌های ضمانتی با اسناد اعتباری و تضمین عملیاتی می‌شود.

واقفی ادامه داد: در این سامانه پولی ردوبدل نمی‌شود و امنیت معاملات نیز با بهره‌گیری از امضای دیجیتال که با مباحث قانون تجارت و همچنین قانون تجارت الکترونیک تطبیق داده‌شده است، تأمین می‌شود.

وی افزود: با بهره‌گیری از سامانه سککوک تزریق اعتبارات در سطح کشور به‌صورت هدفمند توزیع می‌شود.

مدیر اداره کل تحقیقات و برنامه‌ریزی بانک ملی یادآور شد: سامانه سککوک در این بانک پیاده‌سازی شده که سازوکار پرداخت اعتباری و مدت‌دار برای انجام معاملات تجاری در تمام بخش‌های با استفاده از برات الکترونیک به‌صورت شفاف و هدفمند عملیاتی می‌شود.

راه اندازی "ملی بازار" در بانک ملی از بستر سامانه سکوک

واقفی تصریح کرد: در بانک ملی سامانه سککوک به‌صورت B۲B (معاملات بین چندین بنگاه) فعالیت می‌کند که سامانه B۲C(معاملات با حضور مشتریان خرد و مصرف‌کنندگان) آن نیز با عنوان "ملی بازار" در بانک ملی در حال راه‌اندازی است که یک پلتفرم سرمایه‌گذاری و در امتداد روند قبلی است.

وی افزود: در این بستر با ایجاد زنجیره تولید تا مصرف، خرید مواد اولیه برای تولید و همچنین فروش محصولات به مصرف‌کننده نهایی از طریق برات الکترونیک و به‌صورت اعتباری انجام می‌شود که این روند قدرت خرید مصرف‌کنندگان را افزایش می‌دهد.

واقفی در پایان گفت: از زمان ایجاد سامانه سککوک استقبال خوبی از آن شده و قرار گرفتن بانک ملی در کنار این سامانه یکی از مزیت‌ها و بیانگر اعتبار این سامانه است.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1