بانک مسکن ضمانتنامه گمرکی صادر می کند

شعبه های بانک مسکن با هدف تسریع و تسهیل در فرآیند صدور و تایید ضمانتنامه های گمرکی، به سامانه سراسری گمرک جمهوری اسلامی ایران متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فعالان بخش بازرگانی برای انتقال محموله به ضمانتنامه گمرکی نیاز دارند. 
این ضمانتنامه برای تضمین تعویق یا تقسیط سود و عوارض گمرکی، ترخیص موقت کالا و ترانزیت کالا صادر می شود.
صاحبان کالاهای وارداتی برای ترخیص کالای خود در صورتی که نتوانند حقوق گمرکی و سود بازرگانی مربوطه را به صورت نقدی پرداخت کنند باید معادل آن را به صورت ضمانتنامه بانکی به گمرک بسپارند. 
این ضمانتنامه ممکن است به سررسید معین به طور مثال 6 یا 9 ماه یا به صورت اقساطی صادر شود. 
براساس این گزارش، آذرماه پارسال گمرک برای دستیابی به چهار هدف یک سامانه نوین سراسری را ایجاد و راه اندازی کرد تا همه بانک ها با اتصال به آن امکان اخذ و ارسال تاییدیه های گمرکی را به صورت سیستمی پیدا کنند. 
این سامانه با هدف پشتیبانی امور مربوط به صدور انواع ضمانتنامه های گمرکی، کاهش تخلف در ارایه ضمانتنامه به گمرک، ایجاد شفافیت بیشتر و همچنین تسریع و تسهیل همکاری با بانک ها ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران دیروز در نشست با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در انزلی گفت: ترخیص نسیه کالاهای وارداتی به عنوان تسهیلات جدید گمرک برای واحدهای تولیدی داخلی است. 
«فرود عسگری» افزود: برای واحدهای تولیدی که در صف تخصیص بانک ها منتظرند، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. همچنین واحدهای تولیدی می توانند با ارائه ضمانتنامه های بانکی تا 80 درصد کالاهای خود را از گمرک ترخیص کرده و هزینه آن را در زمان دیگری پرداخت کنند.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  −  75  =