خیز روس‌ها برای یافتن خالق گمنام بیت کوین

با وجود موفقیت بیت کوین، خالق آن که با نام ساتوشی ناکاموتو شناخته می‌شود همچنان ناشناخته باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این میان، یک کمپین تامین مالی جمعی در روسیه برای یافتن ناکاموتو به راه افتاده است. این کمپین قصد دارد از کارآگاه‌های خصوصی برای یافتن ناکاموتو استفاده کند.

ناشناس بودن خالق بیت کوین تاکنون تیم‌های زیادی را به فکر بررسی اسناد و مدارک موجود برای پیدا کردنش انداخته است. ساتوشی ناکاموتو مطالب متعددی را در برخی وب‌سایت‌ها و تالارهای گفتمان آنلاین منتشر کرده است. برخی تیم‌ها با استفاده از این مطلب سعی داشته‌اند هویت واقعی او را شناسایی کنند.

در سال ۲۰۱۶ بود که بی‌بی‌سی در گزارش اعلام کرد که دکتر کرگ رایت (Craig Wright) اعلام کرده خالق بیت کوین است و برای اثبات این ادعا نیز گفته که ساختار فنی بیت کوین را خودش طراحی کرده است. البته پس از اعلام این خبر، تردیدهایی درباره ادعای این دانشمند استرالیایی مطرح شد.

برخی دیگر از افراد نیز ادعا کردند ایلان ماسک (Elon Musk) که یکی از بنیانگذاران پی‌پل و نیز شرکت خودروسازی تسلا است، بیت کوین را طراحی کرده است. این ادعا البته از سوی خود ایلان ماسک رد شد.

همچنین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در پاسخ به درخواست یک سازمان مرتبط با آزادی اطلاعات اعلام کرد که نمی‌تواند وجود اسنادی مرتبط با ساتوشی ناکاموتو را رد یا تایید کند. برخی از این پاسخ این گونه برداشت کردند که سیا اطلاعاتی درباره خالق بیت کوین در دست دارد.

در این میان، گروهی از علاقمندان به بیت کوین یک کمپین تامین مالی برای یافتن ساتوشی واقعی به راه انداختند.

 

منبع: ارزنگار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  −  74  =