انتقاد شدید رئیس اتاق تهران از شورای پول و اعتبار

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با انتقاد شدید از عملکرد بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در مورد نوسانات نرخ ارز گفت: شورای پول اعتبار باید در قبال خسارت تاریخی نوسانات نرخ ارز پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یحیی آل اسحاق امروز در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی باید در مورد مدیریت بازار ارز دست از تردید بردارند و با فوریت برای کاهش التهابات ارزی تصمیم گیری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: فعالان اقتصادی به شدت نگران تداوم قیمت ارز هستند چرا که نرخ ارز در تمام ارکان اقتصاد کشور نقش کلیدی داشته و ملتهب نگه داشتن فضای تبادلات ارزی و عدم قاطعیت در اتخاذ یک تصمیم خسارات فراوانی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی بازار ارز به نفع سرمایه گذاران اقتصادی و تولید کنندگان و حتی فروشندگان و خریداران نیست و اصناف خرده فروش نیز از التهابات ارزی متاثر شده اند.

آل اسحاق گفت: مسئولان باید در اولین فرصت از فضای ارزی کشور ابهام زدایی کنند و شرایط امروز اقتصادی کشور که به خودی خود التهابات زیادی دارد را به نحوی مدیریت کنند که نرخ ارز بر التهابات آن نیافزاید.

وی ادامه داد: شورای پول و اعتبار درباره مسائل اخیر در بازار ارز مسئول است و باید پاسخگوی این خسارت تاریخی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ادامه داد: عدم قاطعیت و تردید در تصمیم گیری از سوی شورای پول و اعتبار خسارات فراوانی را برای اقتصاد ایران به همراه دارد و طبیعی است که هر تصمیمی در بازار ارز ایران تبعات خود را دارد اما خسارت تصمیم نگرفتن به مراتب بیشتر است.
آل اسحاق ادامه داد: شورای  پول و اعتبار قانونا ابزار لازم را برای اعمال نظر در فضای ارزی کشور را دارد و باید از این ابزار استفاده کند.
وی به ارائه گزارشی پژوهشی از سوی اتاق تهران خبر داد و گفت: این گزارش که ماه قبل جمع بندی شد شرایط ارزی فعلی کشور را پیش بینی کرده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  −    =  19