فیس بوک برای اعتمادسازی کاربران اطلاعات بانکی بیشتری می گیرد

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

فیس بوک از بانک های بزرگ ایالات متحده خواسته است که جزئیات اطلاعات مالی کاربران را با فیس بوک به اشتراک بگذارند تا بتواند قابلیت های بهتری به کاربران خود ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فیس بوک در هفته گذشته به دلیل برخی نارضایتی های کاربران شاهد کاهش 120 میلیارد دلاری ارزش در بازار شد و سعی داشت برای تقویت روابط خود با مشتریان با وعده بهبود حریم خصوصی، نگرانی های آن ها را برطرف کند.
وال استریت ژورنال آورده است که بانک های جی پی مورگان، والزفارگو، بانک ایالات متحده و سیتی گروپ در حال مذاکره با فیس بوک هستند تا امکانات قابل ارائه بر روی این پیامرسان را بررسی کنند. گزارش شده است که فیس بوک به اطلاعات تراکنش های کارتی و حساب جاری نیاز دارد. قرار است امکان مشاهده موجودی حساب و دریافت هشدارهای مربوط به تقلب های کارت های پرداختی به کاربران ارائه شود.
بانک ها مشتاق هستند که از این تکنولوژی پیامرسان بزرگ به عنوان روشی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنند و در حال حاضر بسیاری از آن ها از چت بات های این پیامرسان به صورت درون برنامه ای استفاده می کنند. به نقل از وال استریت ژورنال، تا کنون حداقل یک بانک بزرگ ایالات متحده بخاطر عملیاتی که در به اشتراک گذاشتن اطلاعات در فیس بوک انجام می شود از صحنه مذاکره کنار رفته است.
سخنگوی بانک جی پی مورگان در این باره گفت:«این بانک اطلاعات تراکنش های مشتریان را با این پلتفرم ها به اشتراک نمی گذارد بنابراین به بسیاری از این درخواست ها پاسخ منفی می دهد.»

مترجم: سمانه سمیعی

منبع: https://www.finextra.com/newsarticle/32490/facebook-wants-more-bank-data-to-rebuild-trust-with-users/payments

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  −    =  73