استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه پرطرفدار می شود

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

در روسیه تعداد کسب و کارهایی که در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند در سال 2018 افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  آمارها نشان می دهد با گذشت زمان روس های بیشتری صاحب ارزهای دیجیتال می شوند. روسیه کشوری وسیع با منابع انرژی غنی و برق ارزان قیمت است. بنابراین به خوبی می تواند مرکز استخراج ارزهای دیجیتال باشد. آمارهای اخیر نشان می دهد این بخش مدرن از اقتصاد کشور روسیه با سرعت زیادی در حال گسترش است.
به گزارش مرکز تحقیقاتی ارزهای دیجیتال و بلاکچین در روسیه (RACIB) در سال 2018 تعداد شرکت های ارائه دهنده ارزهای دیجیتال در روسیه با 15 درصد افزایش به 75 هزار شرکت رسیده و صنعت استخراج ارزهای دیجیتال 350 هزار نفر را استخدام کرده است. در ماه جولای 2018 روسیه در حدود 6 درصد از سهم بازار استخراج ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داد که نسبت به سال گذشته 1 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که آمریکا و کانادا در این رده بندی موقعیت های پیشرو را در اختیار دارند.
هم چنین مرکز RACIB ادعا می کند که تعداد روس هایی که دارنده ارزهای رمزنگار هستند در سال 2018 از 2.5 میلیون نفر به 3 میلیون نفر افزایش یافته است.
پیش از این RACIB اعلام کرده بود که در صنعت ارزهای دیجیتال در حدود 70 هزار نفر استخدام شده اند که این آمار افراد شاغل در بخش استخراج ارزهای دیجیتال را شامل نمی شود. هم چنین، با توجه اخبار منتشر شده توسط رسانه های روسی، میانگین درآمد افراد شاغل در این صنعت نسبت به سال 2017 به میزان 40 درصد کاهش داشته است اما هم چنان نسبت به سطح درآمد استاندارد افراد در روسیه بالا است و در حدود 10 برابر متوسط درآمد متخصصین این کشور شده است.

مترجم: سمانه سمیعی

منبع: https://www.thepaypers.com/cryptocurrencies-bitcoin-virtual-currencies/crypto-mining-businesses-to-become-popular-in-russia/774243-39

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  +    =  30